Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@21:31:12 GMT

کودک بیمار؛ محک اخلاق پزشکی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۵۷۶

کودک بیمار؛ محک اخلاق پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر عظیم مهرور رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان مبتلا به سرطان محک در یادداشتی به مناسبت روز پزشک می نویسد: وقتی که صحبت از کودک بیمار می‌شود، این موضوع حساسیت بیشتر می‌یابد چرا که کودک، فردی است که آینده را می‌سازد و پزشک در آینده کودک بیمار، نقش دارد. کودک بیمار یک فرد نیست، خانواده‌ای است که مفهوم آینده را همراه خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها درباره اخلاق پزشکی شنیده‌ و خوانده‌ایم و درخصوص تعهدهای پزشکی گفتگو کرده‌ایم. آنچه که در نخستین روز از فعالیت خود به آن متعهد می‌شویم و سوگند یاد می‌کنیم تا بر آن پایبند بمانیم. در این میان، آنگاه که صحبت از کودک بیمار می‌شود، این موضوع حساسیت بیشتر می‌یابد چرا که کودک، فردی است که آینده را می‌سازد و پزشک در آینده کودک بیمار، نقش دارد. کودک بیمار یک فرد نیست، خانواده‌ای است که مفهوم آینده را همراه خود دارد. به دیگر سخن بالندگی اخلاق پزشکی در حوزه کار با کودک بیمار بسیار اهمیت دارد و حال اگر درمان، فرآیندی سخت و طولانی باشد، هر روزِ آن برای پزشک معالج تجربه‌ای فراتر از تخصص را رقم می‌زند. تجربه‌ای که اولین قدم و ساده‌ترین آن تلاش برای همدردی و عضو خانواده شدن است.

به عنوان عضوی از جامعه درمان کودکان مبتلا به سرطان، گاهی با اعتراض‌هایی از سوی خانواده بیماران روبرو می‌شویم که بی‌شک با توجه به شرایط سخت روحی آنها کاملاً قابل درک است؛ اعتراضی که در بیشتر مواقع به تفاوت در ارائه درمان به بیماران است. اما با اطمینان می‌گویم که برای پزشک تفاوت‌ها معنایی ندارد؛ او تخصص خود را به عادلانه‌ترین روش ممکن به کودکان مبتلا به سرطان ارائه می‌کند و در تلاش است تا روزهای سخت درمان برای قهرمان کوچک مبارزه با بیماری و خانواده‌های آنها، به سلامتی برسد.

پزشک می‌بایست در مواقعی دست به تصمیم‌گیری‌ها و اولویت‌بندی‌هایی با توجه به شرایط بالینی بیمار بزند که ممکن است در آن لحظه برای خانواده بیماران پذیرش آن سخت باشد اما اخلاق پزشکی در تخصص مداری آن را ایجاب می‌کند.

در بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک، برای ارائه شایسته‌ترین خدمات، در مسیر درمان با دیگر تخصص‌ها نظیر روان‌شناسی و مددکاری اجتماعی همراه و همقدم شدیم تا کودک و خانواده‌ا‌ش با دریافت خدمات چندتخصصی از بالاترین استانداردهای درمانی برخوردار و به تمام نیازهای روحی و روانی‌اش پاسخ داده شود؛ رفتار، اخلاق، مهربانی و نگاه فارغ از تفاوت‌ها به بیمار می‌تواند به مانند دانش و تخصص برای بهبود بیمار و امید بخشیدن به خانواده وی مؤثر باشد.

انتهای پیام/

20 / 20

نویسنده: یادداشت رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک به مناسبت روز پزشک:

موسسه محک روز پزشک کودکان سرطان کودکان مبتلا به سرطان مواد مخدر رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی محک کودک بیمار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: موسسه محک روز پزشک کودکان سرطان کودکان مبتلا به سرطان مواد مخدر کودک بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ این طرح سال گذشته در ۳ شهر بالای ۲۰ هزار، دهلران، ایوان و آبدانان اجرا شده و امسال نیز قرار است درایلام اجرا شود.

در این طرح شهروندان سلامتشان تحت نظر پزشک خانواده است و مسیر درمان آن‌ها را پزشک تعیین می‌کند.

 در این طرح به ازای هر سه هزار نفر یک پایگاه سلامت فعال و در این پایگاه‌ها یک پزشک و ۲ مراقب سلامت به جمعیت هدف خدمت ارائه می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع