Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@15:29:27 GMT

شعله های آتش بار دیگر به جان دشتگل اندیکا افتاد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۲۹۷۵

شعله های آتش بار دیگر به جان دشتگل اندیکا افتاد

علی خدری غریب وند جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این آتش سوزی حوالی ساعت ۱۴گزارش شد که سریعا نیروهای مردمی،دهیاران و منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به عمدی بودن این آتش سوزی ها افزود: به رغم تلاش نیروهای امدادی تاکنون این آتش سوزی مهار نشده است.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان اندیکا ادامه داد:سخت گذر بودن منطقه،تاریک بودن هوا،وزش باد و خطر خزندگان سمی مهار این آتش سوزی را با مشکل روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۴۰هکتار از مراتع و جنگل این منطقه بکر در مرداد امسال طعمه آتش شده است.

دراین مدت بیش از ۶ نوبت آتش‌سوزی در این منطقه رخ داده که بیشتر آنها عمدی گزارش شده است.

 در شهرستان اندیکا حدود ۱۵۰هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰درصد این درختان بلوط است و گونه‌های درختی دیگر حدود ۱۰درصد از این جنگل ها را تشکیل می دهند.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.

۷۱۵۹/۶۰۶۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آتش سوزی جنگل مدیریت بحران منابع طبیعی وزش باد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

امین علیمرادپور بخشدار اشکنان اظهار کرد: امروز پنج شنبه با اطلاع رسانی دهیاری و شورای اسلامی روستای لاورخشت مبنی بر آتش سوزی در نخیلات منطقه گردشگری تنگ خور در روستای لاورخشت بخش اشکنان شهرستان لامرد، ۲ گروه از آتش نشانی شهرداری اشکنان و منطقه ویژه انرژی بر لامرد به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: در این حادثه، ۲۰۰ اصله نخل در آتش سوخت و به بخشی از درختان و درختچه‌های جنگلی این منطقه گردشگری آسیب جدی وارد شد.

علیمرادپور تصریح کرد: بر اساس تحقیقات میدانی و صحبت‌های ساکنان این منطقه علت آتش سوزی در مرحله نخست، سهل انگاری نیروی انسانی عامل آتش سوزی اعلام شد که عمدی یا سهوی بودن آن در دست بررسی است.

بخشدار اشکنان با توصیه به شهروندان بیان کرد: در صورت وقوع چنین حوادثی به ستاد مدیریت بحران یا آتش نشانی اطلاع رسانی کنند.

روستای لاورخشت و منطقه گردشگری تنگ خور در ۲۰ کیلومتری مرکز بخش اشکنان قرار دارد.

بخش اشکنان در ۳۵ کیلومتری شهرستان لامرد است و لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از فارس و ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد
  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم