Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@03:14:38 GMT

پروتئین‌ها؛ پل ارتباطی میان چشم و مغز

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۷۷۱

پروتئین‌ها؛ پل ارتباطی میان چشم و مغز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، محققان نحوه توزیع سیگنال‌های بینایی را در بخش‌های مختلف مغز با جزئیات بسیار دقیقی تجزیه و تحلیل کردند، که بر اساس این تحقیقات پروتئین‌هایی که توسط سلول‌های عصبی شبکیه ساخته می‌شوند در برقراری ارتباط میان چشم و مغز نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

شبکیه این پروتئین‌ها را به بیش از ۳۰ ناحیه از سیستم عصبی مرکزی ارسال می‌کند، اما محققان دو ناحیه بسیار مهم شامل superior colliculus و lateral geniculate nucleus را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناحیه اول حرکاتی را که در میدان دید رخ می‌دهند تحلیل کرده و حرکات هدفمند سر و چشم را کنترل می‌کند.

ناحیه اخیر نیز شکل اشیا را تحلیل کرده و اطلاعات مرتبط را برای غشای بینایی مغز ارسال می‌کند.

معمولا پروتئین‌ها توسط داروها، هدف قرار می‌گیرند و به گفته محققان نتیجه این تحقیقات پروتئین‌هایی را که می‌توان از آن‌ها برای درمان اختلالات موجود در ارتباط میان مغز و چشم و بیماری‌های ناشی از این اختلالات بهره گرفت، معرفی می‌کند.

در این تحقیقات حدود ۱۰۰۰ نوع پروتئین مختلف که توسط سلول‌های عصبی شبکیه ساخته می‌شوند شناسایی و برچسب‌گذاری شده و سپس مسیر‌ها و نحوه حرکت این پروتئین‌ها در مغز موش‌های زنده ردگیری شد.

این پروتئین‌ها همانند آنچه در مغز انسان رخ می‌دهد، از طریق فیبر‌های عصبی رشته‌ای و بلندی موسوم به آکسون که از چشم تا مغز امتداد دارند، حرکت می‌کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مغز درمان مغز انسان درمان مغز مغز انسان موش پروتئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران

تعداد بازدید : 390 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1660 اسحاق بریک ژنرال اسرائیلی در گفت و گو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل به تحلیل راهبرد نیروی هوایی این کشور پرداخت و از عقب افتادن اسرائیل مقابل ایران در توسعه پهپاد و تمرکز بیش از حد بر جنگنده‌ها با خشم سخن گفت. تحلیل این ژنرال صهیونیست را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • اخراج عالیشاه درست بود/ بازیکنان قصد عصبی کردن داور را داشتند
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • آیین تحلیل از ۲۵۰۰ کارگر شهرداری بندرعباس