Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص اظهار کرد: تولید کنندگان را با بروکراسی‌های اداری اذیت نکنید. با افزایش تفویض اختیارات به استان‌ها مشکل مراجعه به تهران برای طی مراحل اداری نیز برطرف می‌شود.

وی همچنین گفت: من سیاسی نیستم و حق ندارید واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست ببندید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در خصوص معامله بر روی حقوق مردم با احدالناسی شوخی و رودربایستی ندارم و اگر احساس کنم حساسیتی که بر روی دفاع از حقوق مردم دارم، رعایت نمی‌شود، آن فرد را بدون تعارف کنار می‌گذارم.

وی متذکر شد: اگر کسی درست کار کرده و به بیت‌المال تعدی نکرده و برخی موارد غیر اخلاقی، غیر اصولی و غیر منصفانه را توسعه ندهد، مانع کار کردن او نمی‌شویم.

نمکی با تاکید بر اینکه هم حاکمیت و هم دستگاه قضا در برخورد با مفسدان و متخلفان، پشتیبان وزارت بهداشت است، افزود: با حمایت تمامی سیستم‌های امنیتی، قضایی، حاکمیت و به دستور رهبر معظم انقلاب، دستور اکید رئیس جمهور و همراهی دوستان در مجلس، فضا و اتمسفر برای دفاع از خون شهدا و برخورد با متخلفان فراهم است.

وی با اشاره به اتخاذ رویه‌ها و اهداف جدید در سازمان غذا و دارو گفت: شفاف سازی، اولین گام مورد تاکید در این سازمان است و عدم شفافیت یکی از مشکلاتی بود که به هنگام تحویل گرفتن این سازمان با آن مواجه بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش حمایت از داروسازان، تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی را از دیگر گام‌های برداشته شده در وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: سال گذشته حدود ۵۵ میلیون دلار برای ۹۷ درصد تولید داخل و ۱.۳ میلیارد دلار برای سه درصد داروی وارداتی، صرف شد.

 وی اضافه کرد: با توجه به هزینه‌های واردات دارو، اگر همه نفت‌مان را بفروشیم و تمامی درآمدهای کشور را روی هم بگذاریم، نمی‌توانیم داروی وارداتی تهیه کنیم. در همین راستا واردات هر گونه دارو و تجهیزات پزشکی خارجی را که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، ممنوع کرده‌ایم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به تمامی صنعتگران و تولید کننده‌های داخلی، امکانات فراوان می‌دهیم و قیمت خرید محصول از آن‌ها به قیمت ارز نیمایی خواهد بود. اتخاذ این تدابیر انگیزه فراوانی را برای شرکت‌های دانش بنیان و تولید کننده ایجاد کرده است.

وی با اشاره به سوابقش در شرکت‌های دارویی مختلف، گفت: دارو را خوب می‌شناسم و با قابلیت‌های صنعتگران داخلی آشنا هستم. قبل از انقلاب با وجود پشتیبانی شرکت‌های خارجی، تنها ۲۵ درصد داروها در داخل تولید می‌شد که امروز خوشبختانه ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اگر اعتماد مردم را از دست دهیم، هیچ سرمایه باارزشی نخواهیم داشت، افزود: بزرگترین سرمایه کارگزاران نظام، اعتماد مردم بوده و نباید اجازه دهید اسم شما به دلیل کوچکترین لغزش یکی از کارکنان‌تان به فساد آلوده شود.

وزیر بهداشت در ادامه خطاب به متولیان سلامت گفت: ریسک پذیر باشید و به ما بگویید که برای تفویض اختیارات به استان‌ها چه چیزی لازم دارید، از ظرفیت جوانان پاکیزه استفاده کنید و ما برای به کارگیری این نیروها مجوز می‌دهیم.

وی در پایان اظهار کرد: معاونت غذا و داروی تبریز یکی از امیدهای ماست تا سازمان غذا و دارو بتواند برای پاسخگویی به مردم، نقش حاکمیتی داشته باشد.

کد خبر 452488 برچسب‌ها سعید نمکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد