Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی یاسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای کاهش خطرات سیلاب، باید مانند آنچه که در آیین نامه زلزله برای کاهش مخاطرات زلزله اقدام شده، برنامه ریزی شود و باید نظام نامه جامع سیلاب هم در دستور کار باشد.

وی افزود: برای تدوین نظام نامه جامع سیلاب، دست کم ۱۵ دستگاه دخیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های مهم کشور، آزادسازی حریم رودخانه ها است و در این زمینه برخی رودخانه ها در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسی اظهار داشت: باید شناخت از حق رودخانه و بستر و حریم رود، افزایش یابد، آزادسازی بستر رودخانه امری است که نه تنها به لحاظ قانونی، بلکه به لحاظ ایمنی و جلوگیری از خسارت های مالی و جانی باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به اینکه برای آزادسازی رودخانه ها، عزمی ملی نیاز است گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعیین بستر و حریم رودخانه های بزرگ و درجه یک و آسیب پذیر باید تا سال ۹۸ انجام می شد.

وی گفت: در بسیاری روستاها، زمین کشاورزی، باغ ها و حتی برخی شهرک های صنعتی و مسکن در حریم رودها است و بعضا این باور وجود ندارد که باید حریم رود را به رسمیت بشناسند، البته در ساخت و ساز و یا اجرای پروژه، استعلام انجام می شود اما انتظار می رود با اجرای آن، موافقت نشود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فرصت هایی که به اجرای ساخت این پروژه ها داده می شود، سبب آسیب پذیری است اظهار داشت: سیل امسال، به صورت طبیعی، خود حریم رودخانه ها را آزاد کرد، البته این آزادسازی با خسارت های زیادی همراه بود.

مهدی یاسی، استاد دانشگاه تهران برای شرکت در چهارمین همایش زلزله، مدیریت بحران و دورنمای آینده به خراسان شمالی سفر کرده بود.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: نیرو‌های هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

محمد عشقی افزود: در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه استان یزد بخصوص در شهرستان‌های میبد و اردکان و بهاباد شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

وی گفت: بر این اساس؛ به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفر‌های برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

عشقی با بیان اینکه بر همین اساس نیرو‌های جمعیت هلال احمر در آماده باش به سر برده و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش