Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بنابر گزارش منتشر شده در پورتال "ساینس ای بی سی"، کیت چان دانشمند مرکز علمی پیتر مک‌کالوم در استرالیا می گوید که هدف اصلی داروهای نسل جدید، خارج کردن سلول های کهنه از بدن انسان است.

دارو های تولید شده در این مرکز در درمان بیماری های سرطان در ملبورن ساخته می شود، تا بدن انسان را از سلول های پیری رهایی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تحقیقات، سلولهای کهنه یکی از عوامل اصلی روند پیری است و وظیفه اصلی داروهای نسل جدید، اخراج آنها از بدن می‌باشد.

کیت چان در این خصوص گفت: "معمولا" سلول های پیری توانایی تقسیم بندی خود را از دست می دهند، اما آنها هنوز زنده اند و کدام کاری انجام نمی دهند، اما از نظر متابولیکی فعال هستند".

با افزایش سن، سلولهای "خواب" در بدن بیشتر می شود و این همان چیزی است که باعث روند بیماری های مرتبط به سن می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به رغم این مساله، دانشمندان معتقد هستند که سلول های "پیری" است که وظیفه بهبود زخم ها، رشد جنین و عملکرد فعال سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارند، بنابراین نمی توان به صورت کامل آنها را از بین برد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بدن انسان درمان بیماری رسانه سرطان سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اجتماعی استان سمنان با حضور نماینده ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد، ابراز داشت: مسائل فرهنگی و اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز است.

وی ضمن بیان اینکه واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده است، افزود: می‌بایست کوشید تا در زمینه‌های فرهنگی نیز از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه استان سمنان نیز دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی و فرهنگی بسیار خوب و ارزشمندی است، ابراز داشت: باید کوشید تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه گذاری موفق و اثر گذاری را شاهد باشیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.

وی یکی از دغدغه‌های جدی استان سمنان را موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه برشمرد و افزود: باید در این خصوص اقدامات مؤثر و راهبردی صورت گیرد.

کد خبر 6095033

دیگر خبرها

  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • عددی بی‌سابقه برای الهلال در لیگ حرفه‌ای
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • رئال مادرید، بارسلونا را از کورس خرید پدیده جدید فوتبال آرژانتین خارج کرد
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟