Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس‌جمهوری سوریه اظهار داشت که ترکیه به توافق سوچی پایبند نبوده و مراکز نظارت و دیده‌بانی را به مراکزی برای انتقال سلاح و اشغال بخشی از خاک سوریه تبدیل کرده است. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بثینه شعبان» مشاور رسانه‌ای و سیاسی «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» اعلام کرد، ترکیه در مرحله اخیر نشان داد که از تروریست‌ها پشتیبانی و آنها را تسلیح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبان تصریح کرد، ترکیه به بندهای توافق سوچی پایبند نبوده و پست‌های نظارت و دیده‌بانی را به مراکزی برای انتقال سلاح و اشغال بخشی از خاک سوریه تبدیل کرده است.

این دیپلمات ارشد سوریه خاطرنشان کرد، پست‌های دیده‌بانی ترکیه و جبهه النصره به مبادله اسلحه می‌پردازند و دست به جنایاتی علیه ملت سوریه می‌زنند.

وی متذکر شد، پست دیده‌بانی ترکیه در «مورک» تحت محاصره قرار دارد و ارتش سوریه این توانایی را دارد که این پست‌های دیده‌بانی ترکیه را برچیند و تروریست‌ها را سرکوب کند.

یگان‌های ارتش سوریه تا اطراف پست دیده‌بانی ترکیه پیشروی کرده‌اند و مرکز هماهنگی‌های عناصر مسلح تأکید کرده است که گروه‌های مسلح قبل از سیطره ارتش سوریه به «تل ترعی» در جنوب شرقی ادلب موفق به فرار شده‌اند.

تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه از زمان حمله ارتش سوریه به یک کاروان نظامی ترکیه در ادلب و محاصره یک پست دیده‌بانی این کشور در سوریه افزایش یافته است.

گزارش| آیا حمله به کاروان نظامی ترکیه در سوریه خلاف توافق سوچی بود؟

ترکیه ضمن محکوم کردن حمله ارتش سوریه به کاروان نظامی این کشور، مدعی شده است که این کاروان برای تجهیز پست دیده‌بانی ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب اعزام شد. در حالی‌که کاروان نظامی مذکور که شامل تجهیزات نظامی سنگین می‌شد قرار بود به دست تروریست‌های گروه جبهه النصره در «خان شیخون» در جنوب استان برسد.

انتهای پیام/

 

R1016196/P/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه" اخبار "ترکیه" آخرین تحولات سوریه اِدلب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه اخبار ترکیه آخرین تحولات سوریه اخبار سوریه اخبار ترکیه آخرین تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید یوسفی فعال از دستگیری زنی جوان که بر اثر اختلافات خانوادگی قبلی، همسر سابقش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: قتل خونین پیرزن تنها به‌خاطر طلاهایش

وی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در محله ملاباشی ماموران کلانتری ۱۶ سبلان در قالب گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل، خاطرنشان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد دو نفر که قبلا زن و شوهر بودند با همدیگر درگیر و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب و جرح یگدیگر کرده‌اند.

یوسفی فعال با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن طرف درگیری، افزود: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل، گفت: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228343 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • دستگیری زنی که شوهر خود را با سلاح سرد به قتل رساند