Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیدان رجایی و باهنر مصداق واقعی دولت اسلامی بودند و باید راه این شهیدان و شاخصه های رفتاری و عملکردی این شهدا، الگویی برای دولتمردان امروز جامعه اسلامی باشد.

خبرگزاری شبستان  _خراسان شمالی؛ 38 سال از فاجعه تروریستی انفجار دفتر نخست ‌وزیری توسط گروهک ترویستی منافقین در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۰ و به شهادت رساندن شهیدان والامقام محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر)، این دو همسنگر خستگی‌ناپذیر عرصه علم، ایمان و مجاهد و دو یار صدوق و وفادار معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) می‌گذرد، اما همچنان ملت ایران فرزندان غیور و دولتمردان خدوم خود را فراموش نکرده و یاد و خاطره آنان را زنده نگهداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهیدان رجایی و باهنر با حضور شجاعانه و مستمر در مبارزات انقلابی و تحمل زندان و شکنجه‌های روحی و جسمی رژیم ستم شاهی پهلوی، با تکیه بر ایمان و باورهای مذهبی خود هرگز از مسیر اسلام، امام و انقلاب جدا نشدند و با استقامت و بردباری مثال‌زدنی خود چون کوهی استوار در برابر رژیم مستبد و دیکتاتوری شاهنشاهی ایستادند و همدل و همراه مردم و با تاسی به معمار کبیر انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی کاخ ۲۵۰۰ ساله پادشاهی ایران را جشن گرفتند.

 

پیروزی و تداوم مقتدرانه انقلاب اسلامی ایران مرهون ایثار و از خودگذشتگی بزرگ‌مردانی همچون رجایی و باهنر است که تا لحظه شهادت به عهد الهی خود با بنیانگذار جمهوری اسلامی و پیمان آسمانی خویش با مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلامی وفادار ماندند و با اندیشه، کلام و عمل خود به اسوه‌های ایثار، خدمت و اطاعت‌پذیری از ولی‌امر مسلمین تبدیل شدند.

 

شهیدان رجایی و باهنر پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پیروی از ولایت‌فقیه و بهره‌مندی از تجربیات سال‌ها مبارزات اسلامی و حفظ روحیه انقلابی توانستند دِین خود را به میهن اسلامی ادا کنند و با خدمتگزاری بی‌منت به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه در یادها و خاطره‌ها ماندگار شوند و شکوفایی، توسعه و عدالت را برای کشور به ارمغان آورند.

 

اینک ایران اسلامی بیش از هر زمانی به نیروهای جهادی با روحیه انقلابی همچون رجایی‌ها و باهنرها نیازمند است تا با الگوبرداری از سیره بزرگ‌مردان انقلاب اسلامی و تلاش بی‌وقفه در مسیر تعالی انقلاب اسلامی ایران بکوشند و این یادگار مانای امام خمینی(ره) را در سایه رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به انقلاب حضرت ولیعصر(عج) متصل کنند.

 

هم اینک زمان مناسبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و پرداختن به روحیه ایثارگری و انقلابی آنان است که با ساده‌زیستی، دردمندی و در عین‌حال توانمندی، ولایت‌مداری و خدمتگزاری صادقانه، الگوی مناسبی برای مدیران و مسئولان امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

 

 هفته دولت فرصتی ارزشمند برای تبیین و بازشناسی اندیشه‌های آسمانی و بیان خدمات صادقانه و بی‌منت شهدای صدر انقلاب اسلامی است تا چراغ راه مدیران ارشد و مسئولان دلسوز امروز نظام باشد. با توجه به نامگذاری هفته دولت در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت فرصتی برای بررسی عملکرد و ارزیابی دولتمردان نسبت به فعالیت ها و برنامه های خود و تقویت شاخص های مثبت و رفع معضلات و مشکلات است.

 

با عنایت به شکل گیری انقلاب اسلامی و برنامه ریزی جمهوری اسلامی در سال های بعد پیروزی انقلاب، خدمات جمهوری اسلامی در چهل سال عمر با عزت این انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست و ما در بخش های مختلف رفاهی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی و دستاوردهای علمی، پژوهشی و نظامی حائز رتبه های نخست و ممتاز در منطقه و حتی جهان هستیم و باید این اقدامات را در جامعه تبیین و آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم شریف ایران بازخوانی کنیم.

 

با توجه به ضرورت وحدت و همدلی بین مسئولان نظام و مردم، مشکلات امروز اقتصادی جامعه با وحدت و همدلی بین همه مسئولان و همه آحاد جامعه قطعا رفع خواهد شد و نیازمند توجه جدی مسئولان به وضعیت معیشت مردم  هستیم و باید مدیریت جهادی و انقلابی در همه خدمتگزاران تقویت شود.

 

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص عملکرد مسئولان در مدت کوتاه خدمت، مردم نسبت به عملکردها کاملا واقف هستند و مهم ترین دغدغه مسئولان باید رفع مشکلات کشور باشد و رفع این مشکلات می تواند بهترین معیار عملکرد هر دولتی باشد.

 

آنچه به عنوان شاخصه بزرگانی چون شهیدان رجایی و باهنر بسیار چشمگیر است، دین باوری و ولایت پذیری است که خالصانه در خدمت مردم بوده اند. در هفته دولت، خدماتی که دستگاه های اجرایی انجام می دهند برای مردم قابل دیدن است، ثمرات خون شهدا در قالب یک لفظ و دو لفظ نمی گنجد و خیلی بالاتر از این حرف هاست. هم اینک امنیت کشور ما  مدیون خون رجایی ها، باهنرها و به خصوص شهدای مدافع حرم است. خون شهدا در تاریخ اثر گذار بوده که وظیفه ما امروز بسیار سنگین است چون باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم چراکه شهدا آنگونه که باید می بودند؛ بودند و به مقصد خود رسیدند و آیا ما آن گونه که باید باشیم؛ هستیم!؟

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد شیراز روز جهانی مساجد مساجد مسجد عید غدیر خطبه های نماز جمعه روزنامه سومین جشنواره طنین مسجد غدیر رجایی باهنر ملت هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، روایت کردن کار‌های خوب و مهربانی حال انسان را خوب می‌کند چه برسد بخواهی کار خوب انجام دهی، انسان‌هایی که تمام تلاش شان را می‌کنند تا بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند و مرهمی بر زخم مردم بگذارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • باهنر: یحیی گزینه خوبی برای تراکتور است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز