Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نجفی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: حوزه آبخیز ریمله با مساحت ۸ هزار هکتار یکی از سرشاخه‌های اصلی خرم رود بوده که رواناب حاصل از آن معمولاً طغیان نموده و باعث تخریب مسیل ها، زمین‌های کشاورزی و منازل مسکونی حاصل از مسیر خود می‌شد که به همین منظور، احداث و اجرای عملیات آبخیزداری در آن حوزه امری ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۴۱ میلیارد ریال اعتبار به منظور کنترل رواناب حاصل از این حوزه و کاهش سیلاب‌های ورودی به شهر خرم آباد تخصیص گردیده است، افزود: این عملیات شامل احداث بند خاکی به ارتفاع ۱۵ متر، مساحت دریاچه ۶ هکتار و حجم خاکریزی ۷۳ هزار متر مکعب، توان کنترل یک میلیون و ۹۳۰ هزار هکتار مترمکعب رواناب را دارد.

نجفی ادامه داد: در این حوزه ۳بندسنگی ملاتی به ارتفاع ۶،۷ و ۱۰ متر احداث خواهد گردید که حجم رواناب کنترلی توسط این سد نیز برابر با ۱۶۱ هزار متر مکعب است.

وی گفت: حجم این سازه‌ها ۴ هزار و سی مترمکعب بوده که عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است.

انتهای پیام/م

آغاز عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز ریمله

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس

ظهر امروز با حضور معاون قوه قضائیه، استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه ۱۳۴۰ واحدی شهرک داتیک در شهر بندرعباس کلنگ‌زنی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ظهر امروز طی آیینی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان، عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی داتیک برگزار شد. 

این شهرک در زمینی به مساحت 27 هکتار در قالب 1340 واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و برای کارکنان دادگستری با زمان بندی 2 ساله احداث خواهد شد. 

این شهرک در چند بلوک و هر بلوک در تراکم چهار طبقه و واحدهای 138 متری احداث می‌شود، برای ساخت این شهرک 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی صورت خواهد گرفت. 

در شهرک داتیک یک هکتار سرانه آموزشی برای احداث مدارس متوسطه و مهد کودک دیده شده و همچنین سرانه برای ساخت فضای سبز، فضای مذهبی، پارکینگ و مشاعات نیز دیده شده است. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان