Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@11:47:39 GMT

موضع مشترک انگلیس و فرانسه در برابر ترامپ

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۱۷۵

خرداد؛ فرانسه و انگلیس روز جمعه اعلام کردند که مواضع مشترکی در جبهه گیری علیه آمریکا در اجلاس گروه هفت در مورد ایران و برنامه هسته ای برجام دارند.
به گزارش برنا؛ به گزارش تارنمای دیلی استار، از آنجا که کشورهای اروپایی از همان ابتدا با خروج آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ برجام مخالف بودند، مقام های دولت های انگلیس و فرانسه روز جمعه در مصاحبه های مختلف مواضع یکسان خود بر حفظ برجام و ایستادگی برابر بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است در حاشیه گروه هفت با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیدار کند و به احتمال زیاد از جمله مهمترین موضوعات این دیدار برنامه هسته ای ایران و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد بود.
در همین مورد، یک دیپلمات انگلیسی اعلام کرد: به رغم دیدار بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعید است انگلیس موضع خود نسبت به ایران را تغییر دهد.
خبرگزاری رویترز به نقل از این دیپلمات انگلیسی افزود: انگلیس حامی جدی توافق هسته ای است. به گفته این مقام انگلیسی، ادامه برجام مهم است و هیچ تغییری در موضع دولت انگلیس ایجاد نخواهد شد.
این منبع دیپلماتیک پیش از نشست رهبران گروه هفت در بیاریتز افزود که توافق هسته ای بهترین راه برای دست نیافتن ایران به تسلیحات هسته ای باقی می ماند و پایبندی ایران به توافق مهم است.
علاوه براین، یک مقام فرانسوی تاکید کرد که سه قدرت بزرگ اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس باید در قضیه ایران با یکدیگر متحد بمانند.
این مقام فرانسوی گفت: نگه داشتن سه قدرت اروپایی در کنار یکدیگر در مساله ایران مهم است.
وی افزود: فرانسه انتظار دارد تا انگلیس بر مواضع همیشگی خود در مساله ایران و دیگر مسائل از جمله تغییرات آب و هوایی باقی بماند.
پیش از این نیز سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در مخالفت با خروج آمریکا از توافق هسته ای با راه اندازی سیستم مالی جدید اینستکس خواستار ادامه تبادلات تجاری کشورهای اروپایی با ایران به رغم مخالفت واشنگتن شدند.
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز روز جمعه بعد از دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت که گفت و گوهای سازنده ای میان دو طرف صورت گرفته است.
آمریکا پس از خروج از برجام به دنبال فشار بر ایران بوده تا امتیازاتی فراتر از توافق صورت گرفته، کسب کند. در این مسیر و در پی تنش های به وجود آمده میان تهران و واشنگتن امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرده که دیپلماسی تنها راه برای حل تنش‌ها میان دو طرف است. وی در ماه‌های اخیر دو بار مشاور ویژه خود یعنی «امانوئل بُن» را به تهران فرستاد.
چهل وپنجمین اجلاس سران کشورهای گروه "جی ـ ۷ " امروز (شنبه) در شهر ساحلی "بیاریتز " واقع در جنوب غربی فرانسه گشایش می یابد. محور اصلی این اجلاس که رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، کانادا و ژاپن در آن حضور دارند، مبارزه با عدم تساوی عنوان شده است.
برچسب ها: انگلیس ، ایران ، برنامه ، هسته ای ، دولت ، فرانسه

منبع: خرداد

کلیدواژه: انگلیس ایران برنامه هسته ای دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس