Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:15:07 GMT

۲۷ روستا هفته دولت در ایلام گازدار می شوند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۲۱۶

۲۷ روستا هفته دولت در ایلام گازدار می شوند

عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها در شهرستان های ایلام، آبدانان، مهران، دهلران، ملکشاهی و چرداول با جمعیتی افزون بر یک هزار و ۶۳۴ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه ها ضریب نفوذ برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی به ۸۹ درصد خواهد رسید، گفت: بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز ایلام همچنین از افتتاح گازرسانی به صنایع در راستای توسعه گازرسانی در استان به خصوص در بخش صنعتی خبر داد و یادآور شد: در این ایام عملیات گازرسانی به ۷۰ واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین کارخانه های آسفالت هلیلان، دهلران و مهران با اعتباری افزون بر  ۱۵ میلیارد ریال نیز در این ایام از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گفته شمس اللهی، از تعداد ۸۵۰ واحد تولیدی تاکنون عملیات گازرسانی به ۷۰۰ واحد انجام شده است. 

وی در خصوص وضعیت شبکه گاز رسانی شهری نیز افزود: میزان برخورداری مناطق شهری ایلام از شبکه گاز ۹۹ درصد جمعیت شهری استان است که تا پایان سال جاری ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای استان تکمیل و همه شهرها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام ادامه داد: تا پایان سال جاری اشتراک‌ پذیری ۱۰ هزار مشترک جدید در شرکت گاز این استان برنامه‌ریزی شده که جمعیتی افزون بر ۶ هزار خانوار شهری و روستایی را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۸۷ روستا و ۲۳ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گازرسانی استان ایلام هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،روستای ۶۰ خانواری "سویرو" در ۲۵ کیلومتری شهر بانه واقع شده ، این روستا علاوه بر اینکه روستایی در دامن جنگل های بلوط زاگرس شمالی قرار دارد، به خاطر مهاجرت سالانه لک‌لک‌ها نیز شهرت خاصی دارد.
طبیعت بکر روستای "سویرو" وجود رودخانه پایین دست این روستا و درختان بلوط همچنین همزیستی ۵۰ ساله روستاییان با لک لک های سفید باعث شده هر ساله این منطقه میزبان صدها قطعه لک‌لک مهاجر شود که از مناطق گرمسیری به این روستا مهاجرت می کنند.
مردم روستای "سویرو" از گذشته های خیلی دور شاهد بازگشت لک‌لک‌ها به این منطقه بودند و آنها را نماد صلح و خوش اقبالی در روستا می دانند.
بر اساس سرشماری سال گذشته حدود ۳۵ لانه و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده هر ساله به این زیستگاه باز می گردند و در هر لانه با جوجه ها حدود چهار تا پنج لک لک زندگی می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • لغو دو پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • دو روی سکه باران در ایلام