Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@19:08:44 GMT

شناسایی ۷۰ واردکننده چای با ارز ۴۲۰۰تومانی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۹۷۸

شناسایی ۷۰ واردکننده چای با ارز ۴۲۰۰تومانی

رویداد۲۴ عباس تابش، با اشاره به ورود سازمان حمایت به موضوع تعیین تکلیف چای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۷۰ شرکتی که چای با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد کرده‌اند احصا شده‌اند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: روز دوشنبه هفته گذشته، جلسه‌ای با انجمن مربوطه و واردکنندگان چای داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقرر شده است که در روز‌های ابتدایی هفته جاری، میزان موجودی چای وارداتی با ارز دولتی به‌صورت دقیق مشخص شود و در ادامه، شبکه توزیع خاصی برای عرضه این چای به بازار تعیین خواهد شد.

 اواخر اردیبهشت ماه امسال به‌دنبال نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیرکل سیاست‌گذاری‌های ارزی بانک مرکزی، ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای، کره و حبوبات حذف شد و از ۱۸ خرداد ماه، واردات چای تنها با دریافت اخذ مابه‌التفاوت ریالی امکان‌پذیر شد.

این درحالی است که بر اساس آمار منتشرشده توسط این خبرگزاری، از ابتدای امسال تا ۱۸ خرداد ماه و تغییر نرخ ارز تخصیصی به چای، بیش از ۲۰ هزار تن چای با ارز دولتی که معادل یک‌سوم کل چای وارداتی به کشور در سال گذشته است، وارد شده است.

اما با وجود واردات ۲۰ هزار تن چای با ارز دولتی، قیمت چای در هفته‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته و قائم‌مقام وزیر صنعت نیز، از بررسی اسناد و مدارک واردکنندگان چای با ارز دولتی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان خبر داده بود.

منبع: تسنیم خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 چای سازمان حمایت وزارت صمت قیمت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان

پیمان اسکندری اظهار کرد: مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرز‌ها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این ۲ مرز استان نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود.

وی بیان کرد: به همین جهت درخواست‌های تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت موفق به کسب مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق شدیم.

اسکندری اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان