Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، کورش فتاحی دبیر چهارمین دوره اجرایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی ملی آوای ایرانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود : این جشنواره به صورت منطقه‌ای با حضور شرکت کنندگان از استان‌های مرکزی، اصفهان، قم، البرز، لرستان، چهارمحال بختیاری و منطقه هنرخیز کاشان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه جاری در شهرستان دلیجان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت : این جشنواره شامل ۴ مرحله تصنیف خوانی، آواز خوانی باز ساز و بدون ساز و مناجات خوانی می‌باشد.

فتاحی اظهار کرد : چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای موسیقی ملی آوای ایرانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و شهرستان دلیجان و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و‌گردشگری استان مرکزی و فرمانداری دلیجان، به صورت منطقه‌ای و با حضور شرکت کنندگانی از شهرهای استان مرکزی، استان اصفهان، استان قم، استان البرز، استان لرستان، استان چهار محال بختیاری و منطقه هنرخیز کاشان در رشته‌های مختلف، از جمله؛ تصنیف خوانی، آواز خوانی باز ساز و بدون ساز و مناجات خوانی در سالن مهر هلال احمر در شهرستان دلیجان در استان مرکزی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای موسیقی ملی آوای ایرانی در مورد آثار این دوره از جشنواره گفت: ۱۱۰ اثر در چهار موضوع از جمله؛ «مناجات خوانی»، «تصنیف خوانی»، «آواز بدون ساز» و همچنین «آواز همراه با ساز» به دبیرخانه انجمن ارسال شد که پس از انجام داوری مرحله اول، برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

وی همچنین تصریح کرد : چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای «آوای ایرانی» به صورت رقابتی و در سطح مطلوب و قابل قبولی برگزار می‌شود و اساتید برجسته موسیقی کشور چون مهدی بهزادپور، سیاوش برهانی، پوریا اخواص و حسین علیشاپور؛ آثار نهایی این دوره از جشنواره را داوری می‌کنند.

فتاحی ادامه داد : مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای «آوای ایرانی» عصر روز پنجشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری در سالن مهر هلال احمر شهرستان دلیجان در استان مرکزی با اجرای کنسرت استاد کیوان ساکت و بهنام ابوالقاسم و حضور هنرمندان برجسته‌ای همچون؛ استاد احمد مراتب (دره التاج)، استاد حسن منصوری، استاد اسرافیل شیرچی، سهیل محمودی، فروغ بهمن‌پور و فاضل جمشیدی و همچنین مسئولین و مدیران کل استانی به شکل شایسته‌ای برگزار خواهد شد.

در حاشیه این مراسم همچنین از شخصیت علمی و فرهنگی پروفسور حمیدرضا شاپوری از شهروندان شهرستان دلیجان که در عرصه جراحی، تحقیق و تدریس، شهرت بین‌المللی دارد تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد و ساکنان ۶ روستای دشتستان ضمن پذیرایی از میهمانان، خانه‌هایشان را با تمام تجهیزات در اختیار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرار دادند.

در آیین اختتامیه این جشنواره، برترین‌های بخش «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» معرفی شدند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با بیان این‌که رویکرد جشنواره فرهنگی هنری رضوی، مردمی‌سازی و مشارکت مردم در برپایی این جشنواره است، افزود: آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ رضوی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره در روستا‌ها است.

فرهاد قائمیان با قدردانی از مردم روستا‌های دشتستان و به‌ویژه سرکره در میزبانی از هنرمندان این جشنواره گفت: سیره رضوی در استان بوشهر به ویژه در روستا‌های این استان ترویج دارد به‌گونه‌ای که مردم روستای سرکره دشتستان به‌عنوان میزبان جشنواره روستایی و عشایری رضوی، از میهمانان در بخش‌های مختلف اسکان، پذیرایی و خدمات‌رسانی استقبال کردند.

وی رشد کمی و کیفی تهیه و تولید آثار در ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این جشنواره ۵۰ هنرمند در سه حوزه «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و عکس روستا از استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، اصفهان و بوشهر با ارائه آثار خود شرکت کردند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) اضافه کرد: ۱۵۰۰ اثر به این جشنواره عرضه شد که در بخش‌های مختلف با رای داوران برترین‌ها انتخاب و تجلیل شدند.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم با بیان این‌که ولایت‌مداری و عشق به ائمه طهارت علیه‌السلام در مردم استان بوشهر نهادینه است، گفت: مردم استان بوشهر توجه ویژه‌ای به فرهنگ و سیره ائمه طهارت علیه‌السلام دارند و خدمت کردن در این مسیر را مایه افتخار خود می‌دانند.

در این آیین از برترین‌ها در بخش‌های عکاسان آزاد، عکاسان روستایی رضوی، پرده خوانی و نقالی روستایی و عشایری رضوی، مدیحه سرایی و چاووشی خوانی روستایی و عشایری رضوی، پیشکسوت نغمه خوان، مدیحه سرا و چاووشی خوان روستایی و عشایری تجلیل شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر