Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@11:10:14 GMT

عراق کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۳۲۶

عراق کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عراق برایان مک‌فیترز، کاردار سفارت آمریکا در بغداد را احضار و تاکید کرد، عراق صحنه و میدانی برای درگیری‌ها و اختلافات نیست.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع خود اعلام کرد، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش میدان و صحنه درگیری‌ها نیست، گفت: بغداد تمامی گزینه‌های دیپلماتیک و قانونی را برای جلوگیری از هرگونه دخالت در امور خود بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عراق با اشاره به احضار کاردار سفارت آمریکا در بغداد به دلیل عدم حضور سفیر آمریکا گفت: عراق به اصل حسن همجواری با همسایگان خود که موجب حفظ امنیت عراق و منطقه می‌شود، پایبند است.

او افزود: عراق میدانی برای درگیری‌ها و اختلافات نبوده، بلکه عرصه‌ای برای سازندگی و توسعه است.

حکیم در ادامه طرف آمریکایی را به پایبندی به اجرای بندهای توافقنامه مشارکت استراتژیک با عراق در ابعاد امنیتی و اقتصادی که موجب تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف می‌شود، دعوت کرد.

پس از آنکه چهار پایگاه نیروهای حشد شعبی عراق در ژوئیه گذشته هدف انفجارهای مبهمی قرار گرفت، نیروهای حشد شعبی آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول این انفجارها دانستند.

در مقابل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هر گونه ارتباط کشورش با انفجارهای رخ‌داده در انبارهای مهمات حشد شعبی عراق را تکذیب کرد و مدعی شد: واشنگتن از حاکمیت عراق حمایت کرده و دستورالعمل‌های دولت عراق درباره استفاده از حریم هوایی این کشور را رعایت می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کاردار سفارت آمریکا سفارت آمریکا در بغداد محمد علی الحکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند