Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:07:20 GMT

دختر نظربایف در سوئیس کاخ ۶۳ میلیون دلاری خرید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۳۸۲

دختر نظربایف در سوئیس کاخ ۶۳ میلیون دلاری خرید

دختر کوچک نورسلطان نظربایف، یک کاخ ۶۳ میلیون دلاری را که پیش از این متعلق به صدرالدین آقاخان، عموی رهبر شیعیان اسماعیلیه بوده است را در حومه شهر ژنو خریداری نموده است. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از قفقازتایمز، مجله سوئیسی «بیلان» در گزارشی که روز 21 آگوست منتشر کرد ادعا کرده دیناره نظربایوا، کوچکترین دختر رئیس‌جمهور سابق قزاقستان، نورسلطان نظربایف، کاخ معروف «چاتیائو دی بلرایو» در سوئیس را خریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجله سوئیسی همچنین مالک پیشین این کاخ را شاهزاده صدرالدین آقاخان، عموی رهبر فعلی شیعیان اسماعیلیه جهان، شاه کریم حسینی، آقاخان چهارم اعلام کرده است.

این کاخ که در حومه شهر ژنو واقع شده، در لیست میراث ملی سوئیس قرار گرفته است. بر اساس گفته منابع آگاه، دیناره کولیبایوا، این کاخ را به قیمت حدودا 62 میلیون فرانک سوئیس (معادل 63 میلیون دلار) تصاحب کرده است.

یکی از اعضای تحریریه مجله بیلان نیز به رادیو آزادی گفته بود که خبرنگاران آن‌ها در حقیقت این خبر را منتشر کرده‌اند. این مقاله که در صفحه دهم مجله مذکور تحت عنوان «فوق سری» منتشر شده است، می‌گئید که این کاخ توسط دیناره تصاحب شده.

علاوه بر این، مجله بیلان ادعا می‌کند که این نخستین خرید بزرگ دختر نظربایف در سوئیس نیست. به گزارش این مجله، در سال 2009 وی یک ملک دیگر به ارزش 75 میلیون دلار را نیز در ژنو خریداری کرده بود.

دیناره کولیبایوا تا کنون واکنشی به انتشار این گزارش در مجله سوئیسی نشان نداده است.

انتشار این خبر در حالی است که طی ماه‌های پس از استعفای نورسلطان نظربایف و پیروزی قاسم ژومارت توکایف، اعتراضات بسیاری در خصوص فساد و نابرابری‌های ساختاری در قزاقستان صورت گرفته است.

قزاقستان تولید اورانیوم خود را کاهش می‌دهددیدار سفیر رژیم صهیونیستی در قزاقستان با استاندار آق‌ملانخستین سفر رئیس‌جمهور جدید قزاقستان به چینتقویت همکاری‌های استراتژیک قزاقستان با اتحادیه اروپا

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "قزاقستان"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های مجله ادبی ناداستان و پایگاه خبری رویداد۲۴ با حضور اعضای منصفه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اظهار کرد: اتهام محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24 در شکایت مهدی قدیمی؛ مدیرعامل شرکت واسپاری ملت "نشر مطالب خلاف واقع" در مطلبی با عنوان حقوق 170 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با دستور مدیر بانک ملت! در نوزدهم تیر 1402 بود که در آن گفته شده است «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت، از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت، «نجومی بگیر» است.

وی افزود: هیئت منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24 را با اکثریت آراء مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی ادامه داد: پرونده دیگری که مورد بررسی گرفت مربوط به آرش صادق‌بیگی؛ مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی؛ سردبیر مجله مذکور به اتهام اشاعه منکرات و اشاعه تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی بود که هیئت منصفه در این پرونده هم با اکثریت آرا متهمان را مجرم شناخت اما مستحق تخفیف دانست.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات محمد حیدری؛ مدیرمسئول رویداد 24، آرش صادق‌بیگی؛ مدیرمسئول و صاحب امتیاز مجله ناداستان و مهدی طلوعی؛ سردبیر مجله مذکور که به ریاست قاضی کریمی در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها