Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@17:46:16 GMT

اختصاص 600 میلیون یورو به پتروشیمی دهلران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۱۳۵

اختصاص 600 میلیون یورو به پتروشیمی دهلران

استاندار ایلام گفت: فاز اول کار تخصصی پتروشیمی دهلران ظرف ۶ ماه آینده شروع می شود و کل پروژه ۴۲ ماهه بهره برداری می‌رسد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در بازدید از پتروشیمی دهلران در نشست با مسئولان این شرکت ضمن ابراز رضایت از روند کار اظهار کرد:  ۶۰۰ میلیون یورو به پتروشیمی دهلران اختصاص یافته است .

وی گفت:  از این ۶۰۰ میلیون یورو ۵۰۰ میلیون یورو به بانک ملی اختصاص یافته که فاز اول کار تخصصی آن ظرف ۶ ماه آینده شروع می شود و کل پروژه ۴۲ ماهه بهره برداری می رسد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران در سال 1388 شروع شده بود، گفت: این کار فقط در حد اخذ مجوزها بود تا اینکه در سال ۹۶ با جدیت این موضوع پیگیری شد تا سرمایه گذار عوض و صندوق بازنشستگی نفت بعنوان سرمایه گذار جدید وارد کار شود .

سلیمانی به اشتغال ۷۶ درصدی بومی ها در این پروژه اشاره کرد و افزود: آموزش نیروهای تخصصی از منطقه و شهرستان، استفاده از نیروهای مامور به خدمت و پیگیری آموزش در فنی و حرفه ای و مراکز آموزش عالی از دیگر راهکارهاست که باید مد نظر متولیان پتروشیمی دهلران باشد .

وی در پایان بر بکارگیری نیرو های بومی در پتروشیمی تاکید کرد.

استاندار ایلام در پایان این نشست، با تاکید بر سرمایه گذاری برای توسعه بیش از پیش استان گفت: برای سرمایه گذاری بیشتر باید امنیت سرمایه گذار تامین شود و اگر در این مسیر بتوانیم به درستی گام برداریم حضور دیگر سرمایه‌گذاران را هم در استان شاهد خواهیم بود .

وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه  ان جی ال دهلران خاطر نشان کرد: این دو پروژه  مکمل یکدیگر هستند و باید توجه داشته باشیم پیشرفت کاری ان جی ال بیشتر از پتروشیمی باشد چرا که ان جی ال خوراک پتروشیمی دهلران را تأمین می کند .

نماینده عالی دولت در استان به دیگر پروژه های نفت و گاز در استان و شهرستان دهلران اشاره کردو گفت: کار بزرگ دیگری در حوزه ی نفت و گاز در استان شکل گرفته است و در شهرستان های آبدانان و دهلران پروژه اکتشاف میدان نفتی دانان را در دستور کار داریم که  بیش از 1200 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است و در سفر رئیس جهمور کلنگ آن به زمین زده خواهد شد .

وی به اعتبارات ابلاغ شده به میادین نفتی آبان و پایدار دهلران نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه هم با ابلاغ اعتبارات جدید جان تازه ای خواهد گرفت و نیروهای جدیدی برای آن به کارگیری خواهد شد .

این مقام مسئول به تقویت دیگر میادین نفتی استان اشاره کرد و گفت: برای تقویت چاه های گاز و ایستگاههای انتقال گاز استان نیز 130 میلیون یورو و 1700 میلیارد تومان اختصاص یافته است .

وی به دیگر پروژه های اجرا شده در شهرستان دهلران در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: پروژه نیروگاه سیک ترکیبی 500 مگاواتی دهلران هم پروژه ای است که با معرفی سرمایه گذار که شرکت مپناست آمادگی لازم برای اجرایی شدن را خواهد داشت .

سلیمانی دشتکی به فعالیت هایی که در حوزه ی زیرساخت های استان در حال انجام است اشاره و تصریح کرد: در همین راستا جاده ی ایلام مهران دهلران اندیمشک در حال کارسازی و در قطعه ی اندیمشک 12 کیلومتر آماده سازی شده است و در قطعات بعدی هم به دنبال سرمایه گذار هستیم و دولت در این رابطه تضامین لازم را ارائه می دهد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی