Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@23:59:47 GMT

جاسوسی از کاربران با دستیار صوتی سیری

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۱۸۵

جاسوسی از کاربران با دستیار صوتی سیری

پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت اپل هر روز به هزار فایل صوتی ضبط شده که مربوط به کاربران دستیار صوتی سیری است، گوش داده و حریم شخصی افراد را نقض می کنند.

پیش از این مشخص شده بود که برخی شرکت های بزرگ فناوری که دستیارهای صوتی هوشمند برای دریافت و اجرای فرامین صوتی کاربران عرضه کرده اند، از افراد جاسوسی کرده و به صدای مشتریان خود گوش می دهند؛ بدون آنکه رضایت آنها را جلب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال مشخص شده اپل نیز که مدعی احترام به حریم شخصی کاربران است، در این زمینه شرایط بهتری نسبت به رقبای خود مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت ندارد.

دستیار صوتی هوشمند سیری اپل صدای کاربران را در زمان صدور فرامین صوتی ضبط کرده و پیمانکاران اپل به برخی از این فایل های صوتی شخصی گوش می دهند. اگر چه ادعا می شود که این اقدام با هدف ارتقای تجربه کاربری و بهبود عملکرد سیری صورت می گیرد، اما بسیاری از داده های ضبط شده از این طریق محرمانه هستند.

از جمله اطلاعات محرمانه ضبط شده و مورد سواستفاده قرار گرفته از طریق سیری می توان به اطلاعات پزشکی محرمانه، اطلاعات مربوط به خرید دارو، داده های مربوط به روابط شخصی و زناشویی زوجین و غیره اشاره کرد. هیچ یک از این اطلاعات هم تا به حال برای بهبود عملکرد سیری مورد استفاده قرار نگرفته و هدف تنها استراق سمع از کاربران بوده است.

گفته می شود به دنبال درز اخباری در این زمینه به رسانه ها در روزهای اخیر، اپل از پیمانکاران طرف قرارداد با خود خواسته تا استراق سمع از مشتریان این شرکت و کاربران سیری را متوقف کنند.

این اخبار توسط برخی کارکنان یک شرکت ایرلندی طرف قرارداد به اپل به نام GlobeTech به رسانه ها نشت کرده است. اپل و GlobeTech فعلا از هرگونه اظهارنظر رسمی در این زمینه خودداری کرده اند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور دو بیانیه جداگانه از حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و پایگاه جاسوسی آنها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه‌های حزب الله آمده است: برای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۱۴:۳۵ بعدازظهر جمعه به وقت محلی مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در مقر «السروات» در مقابل شهرک یارون با سلاح موشکی هدف قرار دادند.

مجاهدان حزب الله همچنین ساعت ۱۶:۵۰ دقیقه بعدازظهر جمعه به وقت محلی، تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه رویسات العلم در بلندی‌خای اشغالی کفرشوبا با سلاح مناسب و به وصرت مصتقیم هدف قرار دادند.

کد خبر 6095950

دیگر خبرها

  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • توضیح آهنگران درباره ادعایش از نفوذ سرویس‌های جاسوسی بین بعضی هیئت‌ها و مداح‌ها + فیلم
  • ادعای مداح معروف از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غرب در هیئت‌ها | فیلـم
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • (ویدئو) روایت «آهنگران» از نفوذ سرویس‌های جاسوسی در هیئت‌ها
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها