Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر دولت مستعفی یمن در اردن گفت، خطر امارات علیه یمن بیش از "خطری است که ایران ایجاد می‌کند".

 علی العمرانی، سفیر دولت مستعفی یمن در اردن توییت کرد: خطر امارات برای یمن بیش از "خطر ایران" است، هیچ کسی حتی در بدترین کابوس‌ها هم چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کرد.

العمرانی در ادامه نوشت، همه یمنی‌ها حتی آنهایی که امارات از طریق منافع شخصی برای خریدن سکوت یا وفاداری‌شان آنها را به خود وابسته کرده، این مسأله را می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که این چنین از برادرانمان صحبت می‌کنیم، به شدت احساس تاسف داریم، اما واقعیت تلخ‌تر از زهر است، مسأله در مورد یک وطن به نام یمن است که ما چیزی به جز آن نداریم.

سفیر دولت مستعفی یمن در اردن در توییت دیگری نوشت: آیا ممکن است امارات به خاطر منافع خود، منافع یمن و ائتلاف عربی فورا از برنامه‌هایش در یمن دست بکشد، این مساله‌ای است که به آن امید داریم و پیش از این نیز درباره آن صحبت کردیم، اما به نظر می‌رسد متاسفانه کار از کار گذشته است.

دولت مستعفی یمن امارات را مسئول بر هم زدن وضعیت نظامی استان شبوه در جنوب شرق یمن دانست.

پیشتر راجح بادی، سخنگوی دولت مستعفی یمن در گفتگو با خبرگزاری سبأ تاکید کرد: فرماندهی نیروهای اماراتی در منطقه بلحاف در استان شبوه مسئول بر هم زدن وضعیت نظامی و تلاش برای یورش به شهر عتق، مرکز استان شبوه است.

راجح بادی افزود: امارات با وجود تلاش‌های گسترده عربستان برای پایان دادن به بحران و توقف تنش‌های نظامی، برای برهم زدن اوضاع در عتق مبادرت ورزیده است.

عصر پنج‌شنبه درگیری‌هایی در اطراف شهر عتق مرکز استان شبوه میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی تحت حمایت امارات به وقوع پیوست. نیروهای شورای انتقالی که اواسط ماه جاری میلادی کنترل استان ابین و عدن را به دست گرفته بودند، این بار تلاش کردند کنترل استان شبوه را به دست آوردند.

امارات در ابتدا با عنوان حمایت از دولت مستعفی یمن، در ائتلاف تحت امر عربستان علیه یمن شرکت کرد، اما پس از آنکه با وجود هزینه‌های بسیار نتوانست به اهداف این ائتلاف دست یابد، راهی جدا از ائتلاف را در پیش گرفته و نیروهای مورد حمایت امارات با نیروهای دولت مستعفی یمن در استان‌های جنوبی کشور جهت سیطره بر این استان‌ها درگیر هستند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • نیروهای فراجا در موضوع حجاب توجیه شده‌اند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد