Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:00:26 GMT

چقدر با شهر زیبای استانبول آشنا هستید؟

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۷۸۷

چقدر با شهر زیبای استانبول آشنا هستید؟

با توجه به اینکه استانبول در کنار دریا قرار دارد، آب‌وهوای متفاوتی را در این شهر می‌توانید، تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فلایتیو، از اواخر خرداد تا اواسط شهریور آب‌وهوای استانبول تابستانی می‌شد به‌طوری‌ که میانگین دما در طول روز به ۲۷-۲۹ درجه و در شب بین ۱۷-۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین فصل برای کسانی که در استانبول می‌خواهند از تفریحات دریایی استفاده کنند همین بازه ی زمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(برای خرید بلیط هواپیما استانبول هم‌اکنون اقدام کنید.)

دمای هوا در زمستان معمولا به ندرت به زیر صفر درجه می‌رسد ولی با این حساب هوای سرد و مرطوبی داره و میانگین دما در روز بین ۵-۷ و در شب حدودا ۰-۲ درجه سانتی‌گراد هست. در بیشتر فصول سال هم از بادهای استانبول در امان نخواهید ماند و در کل، استانبول شهر بادخیزی هست و سرعت باد به ۱۷ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد و همین موضوع احساس سرما را بیشتر می‌کند.

از اواسط شهریور آب‌وهوای استانبول رو به خنکی می‌رود و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد. در هر زمانی که در استانبول باشید امکان بارش رگباری باران وجود دارد چه در چله تابستان و چه در پاییز و زمستان! پس همیشه قبل از سفر در مورد آب و هوا از سایت آکواویدر دمای واقعی رو چک کنید.

وسایل حمل و نقل استانبول

استانبول نیز مانند هر شهر توریستی دیگر از انواع وسایل حمل و نقل غنی می‌باشد و یک توریست در تمام طول مدت اقامت خود بدون نیاز به تاکسی می‌تواند به تمامی مناطق تفریحی و توریستی استانبول رفت و آمد کند. (برای رزرو هتل استانبول همین امروز اقدام کنید)

هزینه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه می‌باشد. برای استفاده مقرون‌به‌صرفه‌تر از این وسایل در همان بدو ورودتان به استانبول، بهتر است از دکه‌های روزنامه فروشی یک آکبیل کارت (استانبول کارت) تهیه کنید.

این استانبول کارت‌ها برای هر تعداد افرادی که با شما هستند قابل استفاده است و نیازی نیست به ازای هر کدام از همسفرانتان یک استانبول کارت تهیه کنید. هزینه آکبیل کارت‌ها ۷ لیر است و بسته به میزان رفت‌وآمدی که دارید می‌توانید آن را شارژ کنید.

در روز آخر سفرتان نیز می‌توانید این آکبیل کارت‌ها را به دکه‌های روزنامه‌فروشی پس دهید که به ازای هر اکبیل کارت ۶ لیر به علاوه مبلغی که در آن باقی مانده به شما بازگردانده می‌شود. در ادامه با انواع این وسایل و نحوه استفاده از آنها آشنا می شویم:

تراموا

پرطرفدارترین وسیله حمل‌ونقل عمومی استانبول ترامواها می‌باشند که در کنار هر مکان مهم و توریستی استانبول ایستگاه دارند. ترامواها قطارهایی هستند که در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند. هزینه استفاده از تراموا با اکبیل کارت نفری ۳ لیر می‌باشد.

تراموا در استانبول

- مترو

متروها از تونل‌های زیرزمینی برای جابه‌جایی مسافرها استفاده می‌کنند که یکی از پرسرعت‌ترین وسیله‌های حمل و نقل در استانبول به حساب می‌آیند. شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از مترو از دورترین بخش می‌توانید به مکان مورد نظر برسید؛ مثلا چنانچه بخواهید از منطقه آسیایی و ایستگاه باکرکوی به میدان تکسیم بروید با اتوبوس یا کشتی حداقل ۱-۱:۳۰ ساعت در راه هستید، در صورتی که همین مسیر را با مترو در زمان کمتر از ۳۰ دقیقه می‌توانید طی کنید.

- فونیکولار

فونیکولارها قطارهایی هستند که با تسمه جابه‌جا می‌شوند و دو ایستگاه میدان تکسیم و کاباتاش را به هم وصل می‌کنند.

- دلموش (ون)

وسایل حمل و نقلی که شبیه ون هستند و در مسیرهایی مختلف تردد دارند ولی پرطرفدارترین مسیر برای توریست‌ها، ایستگاه بین میدان تکسیم و آکسارای می‌باشد. این ون‌ها به صورت ۲۴ ساعته در این مسیر تردد دارند. هزینه استفاده برای هر نفر ۲.۵ لیر می‌باشد.

- اتوبوس

اتوبوس‌های استانبول نیز بسیار کارآمد هستند و مسیرهای مختلفی را به هم وصل می‌کند. هزینه استفاده از اتوبوس بسته به مسیری که بخواهید طی کنید متفاوت است.

- تاکسی

گران‌ترین وسیله جابه جایی در استانبول تاکسی‌ها می‌باشند که حتما قبل از سوار شدن باید با راننده بر سر قیمت به توافق برسید وگرنه امکان دارد بعد از رسیدن به مقصد با قیمت‌های سرسام‌آوری مواجه شوید و راهی جز پرداخت نداشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلایتیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر زیبای باشگاه اینتر پس از قهرمانی در سری آ و ثبت ستاره دوم / فیلم

اینتر در هفته سی‌وسوم سری آ در فصل ۲۰۲۳/۲۴ میلان را با نتیجه 2-1 شکست داد و رسما قهرمان سری آ شد.

دانلود (7.8MB)

دیگر خبرها

  • گل زیبای فیل فودن به برایتون (برایتون 0-2 منچسترسیتی)
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • ارتفاعات زیبای کفتار کوه در شمال شهر قنوات+فیلم
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • تیزر زیبای باشگاه اینتر پس از قهرمانی در سری آ و ثبت ستاره دوم / فیلم
  • نماهنگ | راضی هستم، قانع نیستم