Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:28:44 GMT

پای نفت نیز به جنگ تجاری آمریکا و چین کشیده شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۸۱۰

پای نفت نیز به جنگ تجاری آمریکا و چین کشیده شد

خبرگزاری آریا - چین دیروز (جمعه، یکم شهریورماه) اعلام کرد که برای نخستین بار، تعرفه‌هایی بر واردات نفت از آمریکا وضع می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت چین اعلام کرد که ممکن است نفت از جمله کالاهای آمریکایی باشد که از یکم سپتامبر امسال، مشمول تعرفه پنج درصدی واردات می‌شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مقابل اعلام کرد که از یکم اکتبر امسال تعرفه 15 درصدی برای واردات کالاهای چینی به ارزش 250 میلیارد دلار، به 30 درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جنگ تجاری میان آمریکا و چین که بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان هستند، نگرانی‌هایی درباره آینده اقتصاد جهانی و تقاضای نفت ایجاد کرده است.
چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت جهان، واردات نفت خود از آمریکا را به‌شدت کاهش داده است. معامله‌گران و تحلیلگران اعلام کردند با تعرفه‌های جدید، واردات نفت چین از آمریکا به احتمال زیاد کاملاً متوقف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در تشریح اقدامات اداره نگهداری ساختمان‌ها و خدمات عمومی اداره کل پشتیبانی اظهار کرد: با مصوبه هیئت محترم وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌باشند و ظرف مدت ۴ سال باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند؛ در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است. البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد و به‌عنوان نمونه در سال جاری ۴ نیروگاه‌خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت هزینه‌ها و کاهش مصرف آب به ساماندهی ظرفیت اشتراک آب نیز توجه شده است، عنوان کرد: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این مبلغ با اصلاح تعرفه و ظرفیت قراردادی و مدیریت مصرف آب، هر ماه شاهد  بیش از ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض ماهیانه اشتراکات آب شهرداری بوده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد ادامه داد: این درحالی است که در راستای قانون درآمد پایدار و پیگیری‌های صورت پذیرفته، سال گذشته بیش از ۱۵میلیارد ریال صرفه‌جویی در قبوض برق روشنایی پارک‌ها را شاهد بودیم.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • در حاشیه خبرهای فارس ؛ دریافت تعرفه های سنگین برخی پزشکان
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت