Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@20:53:34 GMT

دستگیری متخلفان برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در رشت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۹۷۰۰

دستگیری متخلفان برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه در رشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت روز شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: در ادامه گشت و کنترل  و پایش رودخانه ها و مناطق اطراف رودخانه های شهرستان و بر اساس هماهنگی های بعمل آمده، یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط بانی سراوان ، حاشیه رودخانه سفیدرود و دیگر مناطق را مورد پایش و گشت و کنترل کامل قرار دادند.
حمزه عشوری افزود: با توجه به برداشت های غیر اصولی و غیر مجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه ها در حوزه استحفاظی شهرستان رشت و ایجاد کند و کاوها و تغییر کاربری زمین های مجاور ، بطور مستمر این مناطق تحت کنترل و پایش بوده و متخلفان با شدت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: براساس دستور دادستان به رؤسای کلانتری ها و  پاسگاه های انتظامی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت ، چند نفر از متخلفان حین برداشت شن و ماسه دستگیر و ادوات جرم آنان شامل سه دستگاه کامیون کمپرسی خاور توقیف و متخلفان بلافاصله با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند .
به گفته عشوری، این ماموریت که توسط همکاران یگان حفاظت رشت و سرمحیط بانی سراوان صورت گرفت، به منظور حفاظت از وضعیت اکولوژیکی و مورفولوژیکی رودخانه و ممانعت از هرگونه دخل و تصرف و تخریب محیط زیست بطور مستمر انجام خواهد شد. 

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر تغییر کاربری جرم حفاظت محیط زیست کامیون کمپرسی محیط زیست قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود