Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:16:28 GMT

هوای تهران سالم است/ روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۰۰۸

هوای تهران سالم است/ روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها

هوای تهران در وضعیت سالم قرار دارد اما همراه با افزایش حجم ترافیک، روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق) در بعضی نواحی پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ کیفیت هوای تهران با شاخص 60 در وضعیت سالم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌هاست.

همچنین طبق پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا، با افزایش تابش نور خورشید و فراهم شدن شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، برای برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) افزایش موقتی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده شده که به طور موقت سبب کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد. به تدریج در شبانگاه، همراه با افزایش حجم ترافیک، روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق) در بعضی نواحی پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بر این اساس، با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی اوقات روز شنبه، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران به طور موقت در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه‌های حساس) قرار خواهد گرفت. با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی در نخستین ساعات روز یکشنبه، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق) در برخی ساعات صبحگاه فراهم خواهد شد.

همچنین در طول روز، برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف به همراه سایر عوامل، شرایط برای تولید آلاینده ازن را مهیا ساخته و انتظار می‌‌‌رود طی برخی ساعات بعدازظهر روز یکشنبه بر غلظت این آلاینده افزوده شود که نسبت به روز شنبه از بزرگی بالاتری برخوردار خواهد بود. از این رو، انتظار می‌رود در برخی ساعات سومین روز از شهریور ماه 98 افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها مشاهده شود که برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا (به ویژه برای گروه‌های حساس) را در بیشتر مناطق پایتخت به طور موقت به دنبال خواهد داشت.

شهردار تهران: برای حل مشکلات منتظر "سوپرمن" هستیم/آلودگی هوا هیچ راه‌حل کوتاه‌مدتی ندارد

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,23,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران شهر تهران آلودگی هوا آلودگی هوای تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران آلودگی هوا آلودگی هوای تهران شهرداری تهران شهر تهران آلودگی هوا آلودگی هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۹۰ در شرایط سالم بود.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۳۳ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • کیفیت هوای تهران در ششمین روز از اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است