Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:38:10 GMT

منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۰۳۹

منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان ایجاد می‌شود

استاندار اصفهان گفت: قرار است شورای عالی منطقه ویژه علم و فناوری در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تشکیل شود تا در استان‌های مختلف کشور همچون اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان این منطقه ویژه تشکیل شود. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در جلسه ویژه علمی و فناوری در استانداری اصفهان اظهار داشت: بیش از 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند و بیش از 7 هزار نیروی کار در آن مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری عدم وجود ساختار متناسب با آن است البته مدیرت عالی استان از مشارکت بخش خصوصی در این خصوص استقبال می‌کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: قرار است شورای عالی منطقه ویژه علم و فناوری در وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تشکیل شود تا در استان‌های مختلف کشور همچون اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان این منطقه ویژه تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان می‌تواند برای شکل‌دهی منطقه ویژه علم و فناوری را به بهترین شکل هماهنگی لازم را داشته باشد، اظهار داشت: دلیل این امر نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی است که در شهرک علمی و تحقیقاتی فراهم شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: مقرر شد کمیته‌ای متشکل از رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی و چند کارشناس مربوطه با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع استان تشکیل و مشکلات احصاء و به تهران منعکس شود.

وزیر علوم در سنندج: دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی وابسته به نهادهای دولتی تعطیل شدندوزیر علوم: باید از مفاخر فرهنگی و علمی‌ ‌برای ‌امید‌بخشی، افتخار‌آفرینی و همدلی ‌بین ‌ملت‌ها بهره برددانشگاه علمی کاربردی کردستان در 100 رشته کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد

سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و استانداری اصفهان در این جلسه گفت: نقاط قوت شهرک‌های فناوری و علمی- تحقیقاتی را باید با تمام توان تقویت کرد.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان باید شناسایی و به یکدیگر و نیز به شهرک‌ علمی- تحقیقاتی متصل و مرتبط شوند که در این صورت منطقه‌های ویژه علم و فناوری خوبی خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان تصریح کرد: ما در اصفهان و در امر جریان توسعه صنعتی خوب پیش رفته‌ایم اما به شدت به جریان‌های توسعه سیستمی و یادگیری نیازمندیم.

قاضی عسگر نساجی و پوشاک را اولویت استان دانست و گفت: اصفهان باید در حوزه علم و فناوری در موضوعات حمل و نقل ریلی، گردشگری، کشت گلخانه‌ای، ساخت تجهیزات پزشکی، بایوتکنولوژی و شهر هوشمند نیز به فعالیت بیشتری بپردازد.

انتهای پیام/ ع

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟