Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:46:13 GMT

فارن پالسی: پکن در هنگ‌کنگ تیشه بر ریشه خود می‌زند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۵۵۴

فارن پالسی: پکن در هنگ‌کنگ تیشه بر ریشه خود می‌زند

"تحرکات چین برای سرکوب اعتراضات هنگ‌کنگ، با در نظر گرفتن رشد اقتصادی کُند آن و تداوم جنگ تجاری با آمریکا می‌تواند ابعاد بین‌المللی بیشتری به خود گرفته و تحقق هدف دیرینه ظهور پکن به عنوان بازیگر جهانی و ابرقدرت تحت تاثیر قرار بگیرد."

به گزارش ایسنا، مجله فارن پالسی در مطلبی با بیان اینکه "پارانویای سیاسی" کار مقام‌های چینی برای انتقال روایت خودشان از اعتراضات را دشوار می‌کند، نوشت: «در شرایطی که اعتراضات همچنان هنگ‌کنگ را به لرزه می‌اندازد، تقلاهای چین برای محدود کردن ناآرامی و تحمیل روایت خود بر تحولات آشکار شده، هم در داخل و هم خارج، در حال تاثیر گذاشتن هستند، اما شاید نه آن طور که رهبران چینی قصد داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگ‌کنگ تازه اولین ماهِ بدون شلیک گاز اشک‌آور را پشت سر گذاشت. جمعیت کثیری از معترضان که در پارک ویکتوریا گردهم آمده بودند و تعداشان به گفته پلیس ۱۲۸ هزار تن و به گفته معترضان ۱.۷ میلیون بود، تجمعی عاری از حادثه و مسالمت‌آمیز برگزار کردند و این نشان می‌دهد که جنبش زنده است.

این برای پکن ناراحت‌کننده است، چون دستگاه پروپوگاندای رسمی آن مدام معترضان را آشوبگرانی خشن به تصویر می‌کشد که نماینده جامعه هنگ‌کنگ نیستند. نارضایتی رسانه رسمی پکن روز به روز افزایش می‌یابد و خبرگزاری شینهوا و روزنامه گلوبال تایمز لفاظی "انقلاب فرهنگی" را در پیش گرفتند و چهار چهره دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ را "باند چهار عضوی که هنگ‌کنگ را به خطر می‌اندازند" به تصویر می‌کشند.

حامیان معترضان هنگ‌کنگ و مخالفان حامی چین آن‌ها در روزهای گذشته در دیگر نقاط جهان خبرساز شدند و نتیجه آن برای پکن خوشایند نبود. به نظر می‌رسد پکن قصد داشت از طریق رسانه دولتی خود و همچنین رسانه‌های اجتماعی علیه هنگ‌کنگ وارد عمل شود. حال این خصومت پکن در حال نشت به سرزمین اصلی و خیابان‌های سراسر جهان است. در لندن یک معترض حامی چین در کنار پرچم چین ایستاد و پوستری توهین‌آمیز علیه معترضان هنگ‌کنگی در دست گرفت. حامیان چین در ونکوور پرچم‌ کشورشان را در دست داشتند و معترضان هنگ‌کنگی را فقیر خطاب کردند. در ملبورن، یکی از حامیان چین با جمعیت حامی معترضان هنگ‌کنگی درگیر شد.

چین تاکید دارد که این اعتراضات کار نیروهای خارجی متخاصم است و یک خطر رو به رشد وجود دارد که نحوه برخورد پکن با تحولات هنگ‌کنگ موجب بروز اختلافاتی میان چین و جامعه بین‌المللی شود. در روزهای اخیر توییتر و فیس‌بوک به کار صدها حساب کاربری که به گفته این شرکت‌ها "بخشی از یک عملیات دولتی هماهنگ" بودند و "عامدانه و مشخصا روی اختلاف‌افکنی در هنگ‌کنگ فعالیت‌ می‌کردند" منحل شدند. توییتر همچنین از این پس تبلیغات "نهادهای خبری تحت کنترل دولت" نمی‌پذیرد. پیش از آن، نهادهای خبری چینی پیام‌های ضد هنگ‌کنگ منتشر می‌کردند.

تلاش‌های پکن برای به زانو درآوردن هنگ‌کنگ، تاثیری مستقیم و حقیقی بر شرکت‌ها و نهادهای بین‌المللی و درک آن‌ها از تجارت با چین دارد. با وجود جنگ تجاری با آمریکا و کند شدن اقتصاد چین و همچنین تاکید شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بر تحقق هدف دیرینه‌ای که پکن در آن به عنوان یک بازیگر جهانی و ابرقدرت در حال ظهور شناخته شود، تاثیر این مسائل ممکن است دوچندان شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ تظاهرات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه

فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش جمعیت و شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در ایستگاه‌های ردیابی باغات سیاه ریشه و مرکبات به لزوم مدیریت این آفت در باغات مرکبات و سیاه ریشه تاکید کرد.

او افزود: برداشت سریع تمامی میوه‌های رسیده باقیمانده روی درخت بخصوص نارنج و پرتقال والنسیا موجود در باغات، خانه سراها، فضای سبز شهری و روستایی، مجتمع‌های تفریحی ساحلی و برداشت بموقع تمامی میوه‌های رسیده فصل بهار شامل ارقام هسته دار مانند هلو، شلیل، آلو، آلوچه، ازگیل ژاپنی برای جلوگیری از گسترش آلودگی به ارقام متوسط و دیررس هسته دار و دانه دار از روش‌های مهم مدیریت و مبارزه با این آفت است.

بیگی رعایت بهداشت کف باغ مانند حذف و از بین بردن علف‌های هرز داخل و حاشیه باغات، جمع آوری و دفن هرگونه میوه ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک برای کاهش آلودگی، نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتراپ، سراتینکس و سراتل به تعداد ۲۰ الی ۳۰ عدد تله در هر هکتار در مرحله اول در باغات سیاه ریشه یا باغات مختلط مرکبات و سیاه ریشه بویژه در باغات دارای سابقه آلودگی با هماهنگی و مشاوره با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی جهت از بین بردن جمعیت اول فصل آفت مگس مدیترانه‌ای و انجام طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات و حشره کش مالاتیون بصورت طعمه مسموم با قطرات درشت روی تنه و شاخ و برگ و علف‌های هرز زیر درختان بر اساس دستورالعمل و با مشاوره از کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی در صورت مشاهده شکار روزانه ۲ الی ۳ عدد مگس در روز در یک تله نصب شده را از دیگر روش‌های مدیریت و کنترل و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای برشمرد.

او به باغداران و بهره برداران توصیه کرد برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات مستقر در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • حمایت بازیگر معروف آمریکایی از فلسطین +ویدئو
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • تکذیب حمایت رابرت دنیرو از اسرائیل
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند
  • (ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه