Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:20:49 GMT

افتتاح ۷۹۸ طرح همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۰۷۸۷

افتتاح ۷۹۸ طرح همزمان با هفته دولت در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندارآذربایجان‌شرقی امروز، دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت تعداد ۷۹۸ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با ۳۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت تعداد ۴۳۴ پروژه در مناطق روستایی و ۳۵۵ پروژه در مناطق شهری اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمحمدی، افزود: از مجموع طرح های فوق ۵۵ پروژه قابل افتتاح استان جزو پروژه‌های ملی است که برای بهره‌برداری از آنها افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: تعداد ۹۳ پروژه توسط شهرداری‌ها، ۳۵۵ پروژه توسط دهیاری‌ها و ۲۹ پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

وی به افتتاح یک هزار و ۶۸ پروژه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها که در بخش‌های مختلف انرژی، راه‌سازی، پالایشگاه، بهداشت و درمان، صنعت و تولید، امور زیربنایی و منابع آبی، کشاورزی، ارتباطات و مخابرات و توسعه روستایی بهره‌برداری شد، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بود.

استاندار آذربایجان شرقی به بخشی از اقدامات مهم صورت گرفته در استان طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و یادآوری کرد: از ابتدای مسئولیت بنده در استانداری سه طرح مهم ذوب مس، نفلین‌سینیت و خودروسازی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

پورمحمدی، معدن را یکی از مزیت‌های بزرگ اقتصادی استان ذکر کرد و با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح ذوب در مجتمع مس سونگون فراهم شده است، اظهار داشت: دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز این طرح به استان منتقل شده و به زودی شاهد اجرای این طرح و تحول بزرگ ایجاد شده در توسعه صنایع معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات معدنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همواره بر گردش مالی معادن در استان تاکید کرده‌ایم، افزود: در این راستا پس از سال‌ها و با پیگیری‌های مکرر ۴ هزار میلیارد تومان از منابع مس سونگون به بانک‌های استان انتقال یافت که قطعاً موجب تحرک اقتصادی در استان خواهد شد.

پورمحمدی از انعقاد تفاهم‌نامه اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب توسط سرمایه‌گذار خارجی با اعتبار ۶۰۰ میلیون یورو خبر داد و گفت: این طرح پس از سال‌ها رکود فعال می‌شود و بهره‌برداری از آن تأثیر بسیار چشمگیری بر رونق اقتصادی و اشتغال در استان خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند تزریق و عرضه زمین به پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش یافته است گفت: افزایش عرضه زمین خود زمینه ساز تقویت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می شود و این اقدام در آینده تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که زمینه را برای ورود سازندگان به بازار مسکن فراهم می کند همین عرضه زمین است که امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

او اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی یکی از اولویت هایی است که ما در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به کار گرفته ایم و به طور قطع این اقدامات طی امسال با توجه به شعار سال جزو اولویت ها و برنامه های ما به شمار می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • همایش «یاد یاران» در بیجار برگزار می‌شود
  • آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی
  • آماده‌باش خوزستان همزمان با ورود احتمالی بارش‌های سیل‌آسا
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!