Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@02:18:18 GMT

با چربی‌های شکمتان خداحافظی کنید

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۴۳۳

آفتاب‌‌نیوز :

بعضی عادات غذا خوردن باعث چاقی شکم می‌شوند و اگر می‌خواهید شکم کوچک‌تری داشته باشید، باید این عادت‌ها را کنار بگذارید.

حتما دیده‌اید که وقتی به هر دلیلی هیجان‌زده‎اید، مدام پی چیزی برای خوردن می‌گردید. اما از طرفی از این‌که دچار چاقی شکم شده‌اید هم، ناراضی هستید و نمی‌دانید چطور چربی‌های دور شکم را آب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون انواع ورزش‌ها و رژیم‌ها را آزموده‌اید و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اید. دلیل بروز چنین مشکلی را باید در روش تغذیه خود جست‌وجو کنید. بعضی عادات غذا خوردن باعث چاقی شکم می‌شوند و اگر می‌خواهید شکم کوچک‌تری داشته باشید، باید این عادت‌ها را کنار بگذارید.

برای رفع تشنگی نوشابه می‌نوشید

هر روز نوشابه گازدار می‌نوشید؟ بیشتر نوشیدنی‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند و اشتهایتان را به غذا زیاد می‌کنند و در نهایت می‌بینید بیشتر از آنچه باید، خورده‌اید. ضمن اینکه قند موجود در نوشیدنی‌های شیرین خود می‌تواند عامل چاقی باشد؛ بنابراین نوشیدنی سالم‌تری انتخاب کنید و هر وقت تشنه هستید آب بنوشید.

بشقاب بزرگی را پُر می‌کنید

خوردن غذا در بشقاب بزرگ یکی از دلایل بزرگ بودن شکمتان است. وقتی بشقابتان را پُر می‌کنید احتمالا بیش از نیاز بدنتان غذا می‌خورید و در نتیجه چربی در اطراف شکمتان انباشته می‌شود. برای غذا خوردن یک بشقاب کوچک بردارید و به‌اندازه غذا بکشید. حتی اگر سیر نشدید، می‌توانید دوباره غذا بکشید. همین امر به‌نوعی ذهن شما را کنترل می‌کند و کمتر غذا می‌خورید.

عادت غذایی

دیروقت شام می‌خورید

بدن ما در خواب مقداری چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در پروسه‌ی چربی‌سوزی بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن سخت بتواند این کار را انجام دهد. ضمنا وقتی آخر شب معده‌تان را پر می‌کنید، در واقع احتمالا ابتلا به نفخ و رفلاکس را بالا می‌برید. شب‌ها زودتر شام بخورید و تا جایی که ممکن است، سعی کنید شامتان سبک باشد.

صبحانه نمی‌خورید

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که وقتی آن را کنار می‌گذارید، به فواصل کوتاه مجبور می‌شوید ریزه‌خواری و پرخوری کنید. در نتیجه چربی‌ها در میان‌تنه‌تان انباشته می‌شوند. عادت کنید حتما صبحانه بخورید. یک وعده صبحانه سالم و انرژی‌بخش لزوما یک غذای آن‌چنانی نیست و می‌تواند در عین سادگی بسیار مقوی باشد.

دیر می‌خوابید

کمبود خواب نیز می‌تواند علت افزایش وزن باشد. یکی از دلایل کمبود خواب، شب‌ها تا دیروقت بیدار ماندن است. کمبود خواب هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوس کنید غذا‌های شیرین میل کنید. هفت تا نه ساعت خواب، یک خواب خوب و باکیفیت شبانه محسوب می‌شود. طوری برنامه‌ریزی کنید که زود به رختخواب بروید و صبح هم زود بیدار شوید.

 

منبع: تبیان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چربی سوزی چربی شکم لاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام خداحافظی مارکو رویس برای هواداران (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سیو خفن مانوئل نویر که هرگز از یاد نمی‌رود (فیلم) عظمت استادیوم فوتبال مرسدس بنز در آتلانتا آمریکا (فیلم) سورپرایز عوامل فوتبال ۳۶۰ برای عادل فردوسی پور (فیلم)

دیگر خبرها

  • میرالم پیانیچ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست 20 سال گذشته امارات
  • خداحافظی تلخ مارکو رویس از دورتموند پس از ۱۲ سال + ویدئو
  • پیام خداحافظی مارکو رویس برای هواداران (فیلم)
  • بهترین زمان برای مسواک زدن / چند بار در روز مسواک بزنیم؟
  • (ویدئو) پیام خداحافظی مارکو رویس برای هواداران
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند