Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@04:40:54 GMT

ثبت نام ۶هزار نفر برای اربعین در یک روز

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۱۸۵۳

ثبت نام ۶هزار نفر برای اربعین در یک روز

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: شش‌هزار نفر در یک روز برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی با بیان این‌که ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین حسینی از روز جمعه، یکم شهریورماه آغاز شده است، افزود: درگاه اینترنتی سامانه سماح به آدرس https://samah.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir/ از روز جمعه یکم شهریورماه باز شده است و متقاضیان از طریق دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور یا با اینترنت خانگی می‌توانند به این سامانه وصل شوند و عملیات نام‌نویسی را انجام دهند.

  مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت هزینه نام‌نویسی در سامانه اینترنتی سماح را رایگان اعلام کرد، اما گفت: زائران باید در زمان ثبت‌نام، هزینه‌های بیمه و خدمات درمانی (هلال احمر) را پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه حق‌الزحمه دفتر خدمات زیارتی حدود ۲۵ هزار تومان خواهد بود که البته در صورت مراجعه نکردن به دفاتر خدمات زیارتی و اقدام شخصی برای ثبت‌نام، سه‌هزار تومان از این مبلغ کم می‌شود و متقاضیان باید ۲۲ هزار تومان پرداخت کنند.    او ادامه داد: با توجه به توافق حاصل‌شده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۹ شهریورماه (دهم محرم الحرام) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به روادید، تنها به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.   رحمانی روند ثبت‌نام‌ اربعین را بدون مشکل ارزیابی کرد و یادآور شد: متقاضیان باید بعد از نام‌نویسی در سامانه سماح، رسید اینترنتی و کارت زائری را دریافت کرده و آن را در طول سفر همراه داشته باشند، در غیر این صورت از خروج متقاضیان از مرز جلوگیری خواهد شد.   او با بیان این‌که اعزام زائران اربعین بدون روادید است اما همراه داشتن گذرنامه الزامی است، گفت: مهر ورود و خروج باید در گذرنامه ثبت شود.   رحمانی با یادآوری این‌که نام‌نویسی در سامانه سماح تا روزهای منتهی به ایام اربعین ادامه دارد، تاکید کرد: با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج داده خواهد شد.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد اربعین استان، به بهره برداری از این جاده پیش از آغاز کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: ایجاد این جاده، به طول ۷ هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی همچنین به جانمایی مواکب در مرز مهران با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی پرداخت و افزود: طرح ساماندهی میدان اربعین مسیر‌های ورودی و خروجی به این‌ میدان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت بزودی آغاز خواهد شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نصب دستگاه ایکس ری و همچنین دوربین‌های پایش نظارتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت