Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@02:23:17 GMT

لذت سفر با بزرگترین کشتی برقی جهان محقق شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۲۰۴۴

لذت سفر با بزرگترین کشتی برقی جهان محقق شد

با هدف حفظ محیط زیست کشتی غول‌پیکر برقی با باتری غول‌پیکر اولین سفر خود را به پایان رساند. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، به دنبال تولید خودروها، کامیون‌ها و دیگر وسایل نقلیه برقی، بزرگترین کشتی برقی جهان، اولین سفر تجاری خود را بین دو جزیره در دانمارک با موفقیت به اتمام رساند. این کشتی که الن نام دارد مجهز به باتری‌های غول پیکر و قدرتمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشتی جایگزین کشتی MF Skjoldnæs با موتور دیزلی می‌شود. البته کشتی مذکور بازنشسته نشده و در مسیر دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از این کشتی برای حمل مسافران و وسایل نقلیه آن‌ها بین دو جزیره ایرو و آلس استفاده شد. انتظار می‌رود از این هفته سفر‌های این کشتی برقی در بین جزائر متعدد دانمارک به طور گسترده و مداوم انجام شود تا آسیب کمتری به محیط زیست این منطقه وارد شود.

الن ۵۹.۵ در ۱۲.۸ متر طول دارد و موتور برقی آن در فنلاند تولید شده است. ظرفیت باتری این کشتی که توسط شرکت سوئیسی Leclanché SA تولید شده به ۴.۳ مگاوات ساعت می‌رسد و سرعت آن به ۱۵.۵ گره دریایی می‌رسد. این کشتی می‌تواند ۳۰ وسیله نقلیه و ۲۰۰ مسافر را در خود جای دهد.

استفاده از این کشتی که در روز هفت بار مسیر بین دو جزیره را می‌پیماید جلوی انتشار سالانه ۲۰۰۰ تن دی اکسید کربن، ۴۲ تن اکسید نیتروژن، ۲.۵ تن انواع ذرات آلاینده مختلف و ۱.۴ تن دی اکسیدگوگرد را در جو کره زمین می‌گیرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حفظ محیط زیست کشتی برقی موتورهای دیزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان «جام صفوی» تحت عنوان گرامیداشت «رحیم علی آبادی» کشتی گیر نامی اردبیلی، عضو اسبق تیم ملی کشورمان و قهرمان المپیک و جهان در اردبیل آغاز شد.
این مسابقات روز پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.
در این رقابت‌های بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان است، علاوه بر ۳۳ کشتی گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی گیر از سراسر کشور در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۱، ۸۰، ۹۲ و ۱۱۰ کیلوگرم حضور دارند.

دیگر خبرها

  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • صحبت‌های پدر حسن یزدانی درباره زمان بازگشت او
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • (ویدئو) بازگشت حسن یزدانی به روی تشک کشتی
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • اتفاق مرموز؛ چرا دشمن حسن یزدانی بزرگترین طرفدارش شد؟!
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی