Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرسه دولتی که در امین آباد تخریب شد با عنوان دیگری نوسازی شد آموزشگاه یا مدرسه!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو- مصطفی رحیمی؛ روستای امین آباد یکی از محل های قدیمی حاشیه تهران با جمعیت بیش از  ۱۵ هزار نفر و واقع در شهرستان ری ، بخش مرکزی و دهستــــان غنی آباد و در حریم منطقه ۲۰ شهرداری پایتخت واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسه دولتی طلوع آزادی دوره راهنمایی با بیش از 20 سال فعالیت از جمله مدارسی است که برای اهالی این روستا از نظر تربیت و آموزش حائز اهمیت است که در تاریخ 25/10/1397 در جهت بهبود بافت های فرسوده تخریب شده و در حال نو سازی است.

طی تماسهای مکرر مردمی با خبرگزاری دانشجو عنوان شد که در حین انجام نوسازی، نام این مدرسه به آموزشگاه تغییر کرده است. لذا به همین منظور فعالان مدنی محله امین آباد و برخی از والدین بچه‌های مدرسه نامه ایی به فرماندار شهرستان ری جهت پیگیری این امر ارسال کرده و خواستار رسیدگی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا در 28 آبان 1397 بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری تبدیل شدن مدارس دولتی به هیات امنایی خلاف قانون است.

بر اساس شواهد و قرائن موجود و طی گفت و گویی که خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو با یکی از مسئولین فرماندار شهرستان ری داشته ظاهرا موضوع تبدیل مدارس دولتی به آموزشگاه و موسسه به صورت زیر پوستی و قارچ‌گونه بویژه در حاشیه شهرها در حال رشد است.

در ادامه سعی کردیم  جهت شفاف کردن دلایل و ابعاد این مسئله به وزارت آموزش و پرورش واقع در خیابان سپهبد قرنی تهران برویم اما متاسفانه جلوی درب اجازه ورود ندادند! موضوع را به صورت تلفنی از روابط عمومی پیگیری کردیم که گفتند این موضوع به ما ربطی ندارد!

حال سوال اینجاست در زمانی که مردم مستضعف حاشیه نشین کلان شهر تهران زیر بار مشکلات اقتصادی در گذراندن معشیت زندگی روزانه خود درمانده اند  چگونه میتوانند برای تحصیل فرزندانشان هزینه‌های اضافی پرداخت کنند.

از سوی دیگر بنا به اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی؛ دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه مردم تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد.

خبرگزاری دانشجو آمادگی خود را در جهت اطلاع رسانی در راستای تحقق عدالت به نفع مردم مستضعف اعلام مینماید و پیگیری حق تحصیل فرزندان خانواده های کم برخوردار حاشیه شهر تهران و سودجویی افراد نالایق در سیستم آموزشی کشور را پیگیری و به اطلاع عموم جامعه خواهد رساند.

منتظر پاسخگویی و توضیح سرپرست محترم آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان ری خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مدارس دولتی فرماندار وزارت آموزش و پرورش شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!

  گویا قرار است این شهریه‌ها به‌زودی شفاف شود تا شاهد دریافت رقم‌های مختلف از خانواده‌ها نباشیم. بر همین اساس بهنام نیک‌نژاد، مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش درباره ابلاغ آیین‌‌نامه جدید مدارس غیردولتی و ساماندهی وضعیت شهریه این مدارس خبر داده و می‌گوید: «طبق این قانون سامانه نظارت بر مدارس غیردولتی باهدف شفاف‌سازی ایجادمی‌شود. البته این قانون در گذشته ایجاد شده بود اما چون پشتوانه قانونی نداشت،عمدتا مورد اعتراض مدارس قرارمی‌گرفت.» قانونی که مدارس غیردولتی خیلی کاری به آن ندارند و همچنان نرخ شهریه‌های‌شان بیشتر از نرخ مصوب است.ایجاد چنین سامانه‌های الکترونیکی یکپارچه‌ای می‌تواند مدیریت، نظارت و ارزیابی دقیقی از این مدارس داشته باشد و در راستای پاسخگویی و شفافیت مالی برای مردم است. با وجود این‌که سقف مبلغ دریافتی مشخص شده اما بسیاری از مدارس غیردولتی به همین مبلغ هم برخی موارد دیگر همچون شهریه فوق‌برنامه درسی، شهریه فوق‌برنامه مکمل و شهریه تابستانی هم با آوردن یک کلمه اختیاری، اضافه می‌کنند. از طرفی وزارت آموزش‌وپرورش، در آیین‌‌نامه جدیدی که برای این مدارس در نظر گرفته، تاکید کرده است که با مدارس غیردولتی متخلفی که شهریه بالاتر از مصوبه رادریافت کنند،برخورد خواهد شد.البته این باراولی نیست که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش برای مدارس غیردولتی که شهریه‌های نجومی دریافت می‌کنند خط و نشان می‌کشند. 
   
آموزش پولی در مدارس غیردولتی
در خرداد ۱۳۶۷، قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی در مجلس شورای اسلامی تصویب و آموزش در ازای پول شکل رسمی‌‌تری به خود گرفت. مدارس غیر دولتی  که فلسفه تشکیل آنان به‌ظاهر ارائه خدمات آموزشی بهتر و باکیفیت‌‌تر به مردم است؛ اما متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که در برخی از مدارس معروف غیرانتفاعی که شهریه بالایی هم دریافت می‌کنند، خدمات با شهریه‌ها خیلی همخوانی ندارد.خانم احمدی، یکی ازمادرانی است که دو فرزندش درمدرسه‌ای غیردولتی در محدوده خیابان قلهک درس می‌خوانند. او به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: «شهریه اعلام‌شده برای سال تحصیلی جدید یکی از فرزندانم که سوم دبستان است، ۹۵میلیون تومان و برای پسرم در مقطع پیش‌دبستانی، ۸۵میلیون تومان است!» طبق گفته این مادر، این مبالغ جدا از برخی از مراسم‌هایی همچون جشن تکلیف است.«من دوست ندارم دخترم در کلاسی درس بخواند که بیشتر از ۴۰نفر شاگرد دارد و معلم نمی‌‌تواند به اندازه کافی به آنها رسیدگی کند.»این را مادر یکی از دانش‌آموزانی می‌گوید که فرزندش در یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران مشغول به تحصیل است؛ اما او از افزایش قیمت‌ها نیز گلایه دارد و ناراضی است.  از یکی از پدرانی که دخترش سوم ابتدایی است و در مدرسه‌ای غیرانتفاعی درمحدوده سهروردی تحصیل می‌کند هم سؤال کردیم، او توضیح می‌دهد: «سال گذشته هزینه دریافتی مدرسه دخترم ۵۰میلیون تومان بود و طبق اعلام مدرسه، امسال حدود ۱۰ الی ۲۰میلیون افزایش قیمت خواهد داشت»؛ خانواده‌هایی که مجبورند به سبب برخی از دلایل این هزینه‌ها را متحمل شوند. 
   
بی‌عدالتی آموزشی!
مدارس غیردولتی در ایران عدالت آموزش را زیر سؤال برده‌‌اند، چراکه با وجود تراکم بالای دانش‌آموزان در مدارس دولتی، کیفیت آموزشی این مدارس تغییر کرده است. همین موضوع منجر به این شده تا خانواده‌ها تحت هر شرایطی شهریه مدارس غیرانتفاعی را حتی بالاتر از نرخ مصوب فراهم کنند وفرزندان‌‌شان را به آنجا بفرستند.میزان تورمی که امروز به هزینه مدارس غیرانتفاعی رسیده است، نظم آموزشی را برهم می‌زند.موضوعی که خطری جدی برای نظام آموزشی کشور و آینده تحصیلی و تربیتی نسل بعدی محسوب می‌شود.شایدبااین نرخ‌های مصوب بسیاری ازدانش‌آموزان به مدارس دولتی برگردندکه همین موضوع هم مشکل‌ساز است. به نظر می‌رسدکه بهبوداوضاع مالی مدارس غیرانتفاعی وبالا بردن کیفیت مدارس دولتی،تنها راه چاره این آشفته‌بازار است. 

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال