Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:27:13 GMT

افتتاح موزه فوتبال آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۲۲۷

افتتاح موزه فوتبال آذربایجان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، شهین باهر شهردار تبریز با اعلام این خبر گفت: موزه فوتبال آذربایجان توسط شهرداری منطقه ۲ تبریز از شهرک امام به ابتدای شهرک زعفرانیه در ۷۰۰ متر زیربنا منتقل شده و کار‌های اجرایی این موزه به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

او افزود: این موزه با حضور ورزشکاران، فوتبالیست ها، پیشکسوتان فوتبال و چهره‌های تاثیرگذار فوتبال تبریز در عرصه‌های ملی و بین المللی به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه این موزه اولین موزه تخصصی فوتبال در ایران است، گفت: این موزه متشکل از آثار و تصاویر یک قرن گذشته فوتبال تبریز و باشگاه تراکتورسازی بوده که در محل جدید خود در شهرک زعفرانیه افتتاح می‌شود.

شهین باهر ادامه داد: این موزه از نظر موقعیت، شرایط بسیار بهتری نسبت به محل قبلی دارد. ساختمان قبلی موزه فوتبال در پارک بانوان شهرک امام (ره) واقع شده بود که چندان در معرض دید و دسترس علاقه‌مندان نبود، اما ساختمان جدید در محلی واقع شده که دسترسی به آن آسان‌تر است و کاملا در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز قدم‌های مهمی برای تجهیز موزه فوتبال آذربایجان برداشته است، ادامه داد: اقلامی برای این موزه تهیه شده و بازهم تهیه خواهد شد. شهرداری تبریز با ایجاد و تجهیز این موزه تلاش کرده تا جوانان و شهروندان را با پیشینه فوتبال تبریز آشنا سازد و این مکان می‌تواند ظرفیت مهم گردشگری برای تبریز باشد و اولینی دیگر برای این شهر اضافه شود.

شهردار تبریز همچنین به اهمیت توجه به حوزه جوانان نیز اشاره داشت و گفت: ورزش تاثیر بالایی روی جوانان دارد و می‌تواند آن‌ها را از بسیاری ناهنجاری‌ها دور سازد، برای همین منظور توجه به ورزش ضروری است.

این موزه در سه طبقه احداث شده است؛ تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی‌هایی در مورد فوتبال تبریز، باشگاه‌های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیانگذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون در این مکان به نمایش گذاشته شده است.

 

انتهای پیام/ش

موزه فوتبال آذربایجان  افتتاح می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز