Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل امروز در نشست با مسئولان تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد خلخال با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در هشت محور در اردبیل فعالیت دارند، گفت: امور فرهنگی، بهداشت و سلامت، اجتماعی، عمران و آبادانی، محیط‌زیست ، منابع‌طبیعی، توسعه پایدار، امور بین‌الملل و تامین نیازهای محرومان از جمله محورهای کاری تشکل‌های مردم نهاد در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این تشکل‌ها شامل پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، انجمن‌های اسلامی مساجد، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، جمعیت هلال احمر، کانون فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی و مراکز نیکوکاری می‌باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: ۱۱۹ سمن به صورت استانی و یا فعالیت در مرکز استان و ۱۰۹ سمن به صورت شهرستانی در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

شفیعی همچنین تصریح کرد: ۲۴ مورد از این سمن‌ها از وزارت کشور، ۹۸ مورد از استانداری، ۸۲ مورد از ورزش و جوانان، ۶۳ مورد از بهزیستی ، ۳۲ مورد از نیروی انتظامی و ۹ مورد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت اخذ کرده‌اند.

او با بیان اینکه فعالیت این تشکل‌ها غیرسیاسی، غیرانتفاعی و داوطلبانه می‌باشد، گفت: در سال‌های اخیر دولت برای تقویت این سمن‌ها کمک‌های مالی بسیار اندکی اختصاص داده است.

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به محدود شدن اعتبارات دولتی برای اجرای همایش‌ها و یا جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: ماهیت فعالیت سمن‌ها غیرانتفاعی و بدون کمک‌های دولتی است ، ولی در صورت اجرای برنامه‌های  فرهنگی ،اجتماعی از جمله اجرای همایش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، دوره‌های آموزش خانواده و برنامه‌های مشابه بر اساس اساسنامه سمن و موضوعات اولویت‌دار اجتماعی کمک‌هایی از سوی دولت به این سازمان‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع

فعالیت 109 سمن به صورت شهرستانی در شهرستان‌های مختلف اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان مردم نهاد استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، درباره آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 روح الله خضری پور  افزود: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF ) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت