Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:26:05 GMT

ضرورت ساماندهی محل دفن پسماندهای شهرستان «سلسله»

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۴۰۶

ضرورت ساماندهی محل دفن پسماندهای شهرستان «سلسله»

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اعضای کارگروه پسماند و فعالین زیست محیطی شهرستان سلسله برگزار شد.

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این نشست که با حضور معاون امور عمرانی فرمانداری، فعالین زیست محیطی و اعضای کارگروه پسماند شهرستان سلسله در دفتر فرماندار سلسله برگزار شد، گفت: مطابق با اصل پنجاهم قانون اساسی کشور حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه آحاد جامعه  موظف هستند در حراست و حفظ آن بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما کمبود امکانات و محدودیت ها در مدیریت شهری و روستایی به ویژه در بحث تامین اعتبارات و امکانات سخت افزاری را درک می کنیم و به همین خاطر رویکرد ما اول تعامل است، ولی اگر دستگاهی وظیفه قانونی خود را در زمینه ملاحظات زیست محیطی انجام ندهد با جدیت کامل و به صورت قانونی برخورد خواهد شد و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به ظرفیت های شهرستان سلسله در حوزه محیط طبیعی خواستار توجه بیشتر ادارات و مردم به این موهبت های الهی شد.

فتحی بیرانوند با اشاره به وضعیت نامناسب محل دفن پسماند شهرستان سلسله خواستار ساماندهی این محل توسط شهرداری الشتر و نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی در این خصوص شد.

وی با اشاره به پتانسیل های گردشگری شهرستان سلسله خواستار تشکیل کمیته مشترکی برای ساماندهی فاضلاب ها در مناطق گردشگری این شهرستان شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در حفاظت موثر از محیط زیست، تشکل های زیست محیطی را سفیران فرهنگی خواند و اظهار داشت: اگر فرهنگ نهادینه شود و به عنوان رفتار در جامعه جا بیفتد  بسیاری از مشکلات ما در زمینه محیط زیست حل خواهد شد.

کد خبر 4700660

منبع: مهر

کلیدواژه: سلسله مدیریت پسماند هفته دولت بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان

 علی سالاروند با اشاره به اضافه شدن سه پاسگاه محیط‌بانی به پاسگاه‌های استان لرستان گفت: امسال یک پاسگاه محیط‌بانی در منطقه تشکن در جنوب سفیدکوه خرم‌آباد، یک پاسگاه در شهرستان سلسله (ورودی گرین) و یک پاسگاه نیز در قالی‌کوه الیگودرز افتتاح می‌شود.

وی افزود: پاسگاه سفیدکوه و سلسله در نیمه اول سال و پاسگاه قالی‌کوه نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه پاسگاه محیط‌بانی سلسله هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: پاسگاه تشکن یا پیرشمس‌الدین نیز هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سالاروند با اشاره با اینکه پاسگاه قالی‌کوه در منطقه بزنوید الیگودرز واقع شده که هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در شاداب کوه نیز به یک پاسگاه محیط‌بانی نیاز داریم تا شبکه پاسگاهی استان تکمیل شود.

وی بیان کرد: لرستان هم اکنون ۱۵ پاسگاه ثابت محیط‌بانی دارد که با افتتاح سه پاسگاه خرم آباد، سلسله و الیگودرز و همچنین ساخت پاسگاه شاداب کوه تعداد پاسگاه‌های ثابت به ۱۹ مورد می‌رسد و دو پاسگاه سیار نیز در استان فعالیت دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان