Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره اردوهای دوستی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور عصر شنبه به میزبانی هلال احمر همدان آغاز شد.

در این دوره ها ۱۵۰ دانش آموز از استانهای غرب و جنوب غرب به همدان آمده ند تا با شرکت در چهارمین مرحله اردوهای دوستی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، صلح و دوستی را با تکیه بر گفتگو ترویج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان دختر شرکت کننده در این اردو با همراهی سرپرستان خود که از سوی جمعیت های هلال احمر و اداره اموزش وپرورش استانها معرفی شده اند، وارد اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر شدند و مورد استقبال جوانان و کادر اجرایی معاونت جوانان هلال احمر همدان قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در جمع دانش آموزان با بیان اینکه دیارهمدان، گنجینه غنی و پرباری از مفاخر ادب و فرهنگ این مرز و بوم را در خود جای داده است، به میراث فرهنگی و تاریخی به یادگار مانده از هزاره های پیشین در همدان اشاره کرد و به عنوان مثال از کتیبه های گنجنامه نام برد که نوشته هایش نماد صلح، دوستی، وحدانیت و بندگی است.

بهروز کارخانه غار شگفت انگیزعلیصدر را نماد عینی عظمت پروردگار نام برد و ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان با بازدید از این اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری، بیشتر با داشته های ارزشمند ایران زمین آشنا شده و آنها را قدر بدانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در نشست توجیهی سرپرستان این اردو با بیان اینکه سعی کرده ایم برنامه های متنوعی را برای دانش آموزان شرکت کننده در اردو در نظر بگیریم، از برگزاری سه کارگاه همدانشناسی، آشنایی باتاریخچه نهضت بین المللی هلال احمر وصلیب سرخ   مخاطرات زیست محیطی برای این دانش آموزان خبر داد.

مریم پاک بین با بیان اینکه تقویت مهارت های فردی و فعالیت های گروهی نیز دو هدفی هستند که در این اردو دنبال می کنیم، از پخت دو وعده غذایی توسط خود دانش آموزان و با نظارت وهمراهی مربیان و مسابقه گنج یابی به عنوان نمونه نام برد.

رئیس اداره دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز که همزمان با آغاز پذیرش دانش آموزان در محل این اردو حاضر شد، خطاب به سرپرستان گفت: مسئولیتی که شما برعهده گرفته اید مسئولیت بسیار سنگینی است و باید توان خود را به کار بگیرید تا ضمن کمک به برگزارکنندگان اردو در بهره مندی دانش آموزان از برنامه های پیش بینی شده، حافظ سلامت و امنیت آنها باشید.

سمیه شیخ محمدی همچنین از انتخاب یک تیم و یک دانش آموز به عنوان تیم و فرد بشردوست این مرحله از اردوها خبر داد و افزود: با هدف ترویج بشردوستی در میان دانش آموزان و با درنظر گرفتن شاخص هایی، به یک تیم و یک فرد منتخب جوایزی اهدا خواهد شد.

کد خبر 4700671

منبع: مهر

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر همدان دانش آموزان هفته دولت بوشهر قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف اربعین حسینی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت