Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@23:24:04 GMT

افتتاح ۳۷ پروژه گردشگری در گیلان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۷۹۶

افتتاح ۳۷ پروژه گردشگری در گیلان

تین‌نیوز | 

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد: ۳۷ پروژه  گردشگری، صنایع دستی و گردشگری به‌مناسبت هفته دولت در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهرود امیرانتخابی افزود: رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه بوده و زمینه تحقق این امر و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت، بیان اقدامات و عملکرد دولت به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت : پروژه‌های گردشگری در هفته دولت با حجم سرمایه‌گذاری و اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال افتتاح و امکان اشتغال تقریبی ۲۰۰ نفر ایجاد می‌شود.

امیرانتخابی ۱۲۰ میلیارد ریال از مجموع سرمایه‌گذاری برای طرح های مذکور را تامین شده از سوی بانک‌ها اعلام کرد و یادآور شد: مبلغ ۱۸ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات ملی تامین شده که اتمام طرح سالم‌سازی ساحل چمخاله و پنج پروژه حوزه میراث فرهنگی با محوریت بازگشایی بخش شرقی قلعه‌رودخان، ساماندهی مناره صومعه‌سرا، افتتاح فاز اول سایت موزه اسب‌ریسه و محوطه‌سازی حمام مریان را با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در بر داشته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تعدد دفاتر خدمات مسافرتی معتبر با خدماتی منحصر به‌فرد را عنصری قابل اتکاء در امر توسعه گردشگری استان خواند و از افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در رشت با میزان سرمایه‌گذاری دو میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای شش نفر خبر داد. 

امیرانتخابی هم‌چنین به افتتاح ۲۲ واحد هتل و بوم‌گردی در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، انزلی، رودسر، شفت، صومعه‌سرا، فومن، ماسال، رودبار، تالش، رضوانشهر، آستارا و لاهیجان اشاره کرد و افزود: افتتاح سه کارگاه صنایع دستی نیز از پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت است.

امیرانتخابی از هفته دولت به ‌نوان گفتمان وحدت‌ بخش و آینده‌محور یاد کرد که تبیین موضوعات مختلف را به دنبال داشته است. 

گیلان دارای دو هزار و ۳۱۹ تأسیسات گردشگری شامل ۱۰۲ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۰ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک‌هزار و ۶۲۵ خانه‌مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۲۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۳۶۰ بین‌راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی استان گیلان گفت: با حضور رئیس اداره حرایم وزارتخانه، محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز_ جمعه هفتم اردیبهشت_ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی هماهنگی قبلی و به منظور تعیین تکلیف نهایی محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان، با حضور امیر ارجمند رییس اداره حرایم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار لاهیجان، معاون و کارشناسان حوزه میراث، فرهنگی، پایش میدانی از سطح شهر انجام و با رفع ابهام و موارد مدنظر شهرداری تفاهم مشترک حاصل و مقرر شد مطالعات تکمیلی و موارد اصلاحی در دستور کار مشاور قرار گیرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اسدالله عباسی استاندار گیلان، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور و علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی افزود: بنا بر وظایف ذاتی، راهبرد اداره کل صیانت از بافت ها و بناهای تاریخی ارزشمند است و در این راستا تعامل و هم افزایی حداکثری با دستگاه‌های ذیربط همچون شهرداری ها یکی مهمترین اصول و سیاست های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تلاش و همراهی شهردار لاهیجان به منظور پاسداشت و مراقبت از آثار ارزشمند شهر قدردانی کرد و گفت: حراست حفظ و احیاء بافت ها و بناهای تاریخی وظیفه ی همه افراد و آحاد جامعه است و اگر چه مطابق با قانون و به طور رسمی این مسئولیت بر عهده ی وزارتخانه متبوع گذاشته شده اما مشارکت همگانی برای پاسداشت میراث فرهنگی اجتناب ناپذیر است.

جهانی ابراز امیدواری کرد با تعامل و ارتباط نزدیک با شهرداری لاهیجان، ضمن تسریع در روند تکمیل مطالعات، با تایید شواری فنی و ابلاغ از سوی وزارتخانه، چالش های حوزه بافت و بناهای تاریخی این شهر به پایان برسد.

کد خبر 748198

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی