Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:56:27 GMT

اخبار کوتاه صداوسیما

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۸۰۹

اخبار کوتاه صداوسیما

در این بسته خبری اخبار مهم امروز صداوسیما را بررسی می کنیم.

«بینوایان» را در فیلم خانه ببینید 
 دوازده سال بردگی، بینوایان، بهشت بر فراز برلین، خون به پا می شود، قتل در قطار سریع السیر، روانی و نابخشوده عناوین فیلم هایی است که از ۲ تا ۸ شهریور در «فیلم خانه» شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.

«فیلم خانه»شبکه چهار هر روز ساعت ۱۰:۳۰روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند ازنگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی روحانی، رامتین شهبازی،جواد طوسی،امیررضا نوری پرتو و خسرو نقیبی منتقدین این هفته «فیلم خانه» هستند که قرار است به نقد و تحلیل فیلم های دوازده سال بردگی، بینوایان، بهشت بر فراز برلین، خون به پا می شود، قتل در قطار سریع السیر،روانی و نابخشوده بپردازند.

در ادامه اطلاعات فیلم های سینمایی عنوان شده به همراه خلاصه داستان که قرار است از ۲ تا ۸ شهریور در «فیلم خانه» به نمایش درآید آمده است:
«۱۲سال بردگی» یک فیلم درام تاریخی بر اساس خودزندگی‌نامه ۱۲ سال بردگی اثر سالومون نورثاپ است که یک سیاه آزاد بود، ولی ربوده شد و به‌عنوان برده فروخته شد. کارگردان فیلم، استیو مک‌کوئین و نویسنده آن جان ریدلی است. چیویتل اجیوفور نقش «سالومون نورثاپ» را ایفا می‌کند.

علاقه مندان به هنر هفتم این فیلم را می توانند ۲ شهریور از شبکه چهار تماشا کنند.

«بینوایان» فیلمی در ژانر درام، رمانتیک، و جنایی به کارگردانی بیله آگوست است که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد.این فیلم اقتباسی است از رمانی به همین نام (۱۸۶۲) نوشته ویکتور هوگو است.از بازیگران آن می‌توان به لیام نیسون در نقش ژان والژان، جفری راش در نقش ژاور، اوما تورمن در نقش فانتین، کلیر دینز در نقش کوزت و هانس ماتسون در نقش ماریوس پونتمرسی اشاره کرد.

این فیلم روز یکشنبه ۳ شهریور پخش می شود.

فیلم «بهشت بر فراز برلین» به کارگردانی ویم وندرس در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آلمان و در ژانر عاشقانه و خانوادگی می‌باشد در «فیلم بهشت بر فراز برلین» برونو گانتس، پیتر فالک و سولوی دومارتان به هنرمندی پرداخته‌اند.

این فیلم درباره فرشته هایی نامرئی و فنا ناپذیر است که به شهر برلین آمده اند و افکار انسان ها را می شنوند و آنهایی که دچار استرس شده اند را آرام می کنند.یکی از این فرشته ها عاشق زن زیبایی می شود و تبدیل به یک انسان می شود تا احساسات و عواطف انسانی را تجربه کند...
این فیلم روز دوشنبه ۴ شهریور از شبکه چهار پخش می شود.

«خون به پا می شود» فیلمی آمریکایی در ژانر درام به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی پل توماس اندرسن، محصول سال ۲۰۰۷ است. این فیلم اقتباسی از رمان نفت! به قلم آپتون سینکلر، است که در سال ۱۹۲۷ چاپ شده‌است. از بازیگران آن می‌توان به دانیل دی-لوئیس، پل دانو، کوین جی اکونر و کیران هایندز اشاره کرد. این فیلم روز سه شنبه به نمایش در می آید.

خلاصه فیلم: دنیل پلین ویو که مردی طمع کار وحریص وجاه طلب است درپی یافتن زمینهایی است که مستعد استخراج نفت  می باشند. او به همراه پسرش در جست و جوی نفت به شهر کوچکی در غرب می روند. در این میان  جوانی به نام ایلای  با گرفتن مبلغی  پول ادرس زمین کشاورزی آدم فقیری را به وی می دهد...
«قتل در قطار سریع‌السیر» فیلمی به کارگردانی سیدنی لومت است که در سال ۱۹۷۴ منتشر شد. داستان از کتاب قتل در قطار سریع‌السیر شرق از آگاتا کریستی و موضوع قتل یک شخص در قطاری سریع‌السیر است که پوآرو در آن حضور دارد و سعی در حل معمای قتل می‌کند.این فیلم را چهارشنبه ۶ شهریور زا شبکه ۴ تماشا کنید.

«روانی» فیلمی دلهره‌آور به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۶۰ کشور آمریکا است. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت تاریخ سینما شناخته شده است.روانی روز پنجشنبه در «فیلم خانه» نمایش داده می شود.

مارین کرین پولهای کارفرمایش را می دزدد و از شهر محل سکونتش خارج می شود و بین راه در هتل بیتس، که جوانی به نام نورمن اداره اش می کند، به استراحت می پردازد. نورمن به او می گوید که همراه مادرش که از لحاظ روانی نامتعادل است در خانه کنار هتل زندگی می کند...

«نابخشوده» نام فیلمی وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود محصول سال ۱۹۹۲ شرکت آمریکایی برادران وارنر است.این فیلم ۸ شهریور از شبکه چهار پخش می شود.

در سال ۱۸۸۰ در ایالت وایومینگ، زنی توسط دو گاوچران مجروح شده و از ریخت می‌افتد. کلانتر شهر تنها به جریمه کردنشان اکتفا می‌کند. اما دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می‌گذارند...

«فیلم خانه» هر روز ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت ۲:۱۵ بامداد از شبکه چهار سیما بازپخش و تقدیم به علاقمندان هنر هفتم می شود.

وزیر بهداشت مهمان امشب نگاه یک 

همزمان با آغاز هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) برنامه نگاه یک، امشب میزبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، در این برنامه قرار است دکتر"سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره عملکرد این وزارتخانه در یکسال گذشته و برنامه های سال جاری وزارت بهداشت با مردم گفت و گو کند. 

برنامه نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی، حوالی ساعت ۲۳ از شبک یک سیما به روی آنتن می رود.

 با هرمز فرهت در «خنیاگران» رادیو فرهنگ

برنامه «خنیاگران» رادیو فرهنگ با هرمز فرهت استاد بین المللی موسیقی کلاسیک و آهنگساز موسیقی فیلم «گاو» داریوش مهرجویی گفت و گو می کند.

برنامه «خنیاگران» شنبه دوم شهریور ماه به زندگی و آثار هرمز فرهت استاد بین المللی موسیقی کلاسیک که سال ها ریاست دانشکده موسیقی دانشگاه دوبلین را بر عهده داشت، اختصاص دارد.

در این برنامه امیرمهیار تفرشی پور که خود از آهنگسازان جوان کشورمان است با پروفسور فرهت که اکنون دوران بازنشستگی خود را در ایرلند می‌گذراند، گفتگوی تلفنی خواهد داشت.

فرهت که مقیم خارج از کشور است دارای دکترای موسیقی شناسی از دانشگاه یو. سی. ال. ای بوده و آثار مختلفی را تولید کرده است. هرمز فرهت پیش از انقلاب در زمینه موسیقی فیلم هم فعال بود که از شاخص ترین آثارش می توان به «دایره مینا»، «گاو»، «صادق کرده» و «آرامش در حضور دیگران» اشاره کرد.

همچنین ۲ سال پیش برای اولین بار به شکل رسمی آلبوم موسیقی کلاسیک «کوارتت یک، دو و سه» به آهنگسازی هرمز فرهت در ایران منتشر شد.

برنامه «خنیاگران» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که پژوهش های مکتوبی را که در حوزه موسیقی در ایران صورت گرفته است، معرفی می کند، این برنامه که با حمایت معنوی موزه موسیقی تهیه و تدوین می شود برای نخستین بار در رادیو صفحه های ضبط سنگی موسیقی را که در موزه موسیقی نگهداری می شود، پخش می کند.

«خنیاگران» با اجرای کارشناسی امیرمهیار تفرشی پور و بردیا حسام، تهیه کنندگی فریده گودرزی و با مشاوره از زهرا حبیبی زاد هر شنبه ساعت ۱۷ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

مازیار فلاحی خواننده «ترور خاموش»شد

مازیار فلاحی خواننده تیتراژ پایانی سریال «ترور خاموش» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری شد.

 قطعه «ترور خاموش» با شعر، موسیقی و صدای مازیار فلاحی با تنظیم افشین آرام ساخته شده است و به عنوان تیتراژ پایانی سریال «ترور خاموش» روی آنتن خواهد رفت.

موضوع سریال «ترور خاموش» به نویسندگی حسین تراب نژاد و هومان فاضل، امنیت نرم است و با هدف کاهش آسیب‌ های اجتماعی تولید شده است. معضلات و ناهنجاری‌هایی که از جمله آن می‌توان به طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌ نشینی اشاره کرد.

سعید راد، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، پرویز فلاحی پور، پریوش نظریه، ستاره اسکندری، رضا مولایی، سامیه لک، مهدخت مولایی، ژیلا آل ارشاد، مریم بوبانی، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، حمید شریف‌ زاده، حسین سحرخیز، سمیرا حسینی، آناهیتا افشار، سپیده خداوردی و شایسته ایرانی از بازیگران سریال «ترور خاموش» هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت صدا و سیما شبکه یک سیما شبکه چهار سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌ عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات وعده صادق گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»