Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روسیا الیوم، نیرو‌های دموکراتیک سوریهپس از اینکه حمایت‌های چند ساله ترکیه و آمریکا را در پی توافق بر سر ایجاد «منطقه امن» در شمال شرق سوریه از دست دادند، هم اکنون اعلام کرده اند که برای ایجاد راه حلی متناسب با وضع موجود در شمال شرق سوریه و به ویژه مسئله کُرد‌ها نیازمند کمک دولت سوریه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیرو‌های دموکراتیک سوریه اعلام کرد: از دمشق می‌خواهیم که با رعایت حقوق کُرد‌ها و وحدت کشور در خصوص اوضاع شمال شرق سوریه راه حل مناسبی را مطرح کند.

فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه همچنین مذاکره نمایندگان دولت با نمایندگان دولت خودمختار کرد‌ها و نیرو‌های دموکراتیک را خواستار شد.

وی گفت: ارتش ترکیه جبهه نبردی علیه آن‌ها آغاز کرده است و نیرو‌های دموکراتیک را تهدید می‌کند و با اشغال عفرین در روند مبارزه با تروریست‌های داعش در این منطقه تاثیر منفی دارد و بدون بازگشت منطقه عفرین به اوضاع سابق خود نمی‌توان صلح را در سوریه دائمی کرد.

عبدی با اشاره به اینکه ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا به دنبال دستیابی به نوعی از آتش بس با ترکیه در مرز‌های شمالی سوریه است گفت: ما برای رسیدن به این توافق تلاش می‌کنیم و هم اکنون توافقی ابتدایی برای ایجاد ثبات و امنیت در مرز‌های ترکیه صورت گرفته است.

دولت سوریه پیش از این، نیرو‌های دموکراتیک سوریه را که متشکل از اقوام کرد، ترکمن و عرب و گروهی شبه نظامی است به مذاکره فراخوانده بود، اما این نیرو‌ها نپذیرفته بودند. این گروه در سال ۲۰۱۵ به بهانه مبارزه با داعش تاسیس شد و تاکنون تسلیحات بسیاری از ترکیه و آمریکا دریافت کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق دولت دولت سوریه رسانه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه

یک خودروی بمب گذاری شده در شهر الحسکه سوریه منفجر شد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های محلی در شمال شرق سوریه از منفجر شدن خودروی یخچال‌دار در شهر الحسکه واقع در شمال شرق این کشور خبر دادند که در اثر آن، گفته می‌شود تعدادی زخمی شده‌اند.

هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومان این حادثه منتشر نشده است.

دیگر خبرها

  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین