Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:35:20 GMT

تمجید فدراسیون جهانی بسکتبال از تیم ملی ایران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۳۹۴۲

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم ملی کشورمان پرداخت و از برخی بازیکنان تیم ملی از جمله «حامد حدادی» و «صمد نیکخواه بهرامی» تمجید کرد.

جام‌جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال از ۹ شهریور به میزبانی چین آغاز می‌شود و تیم ملی ایران نیز در گروه سوم به مصاف حریفانش می‌رود. فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی که به تازگی منتشر کرده از وضعیت کنونی تیم کشورمان نوشته و از آن تمجید کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش فیبا آمده‌ است: ایران با حضور «صمد نیکخواه‌ بهرامی» و «حامد حدادی»، تیمی وزین را راهی جام‌جهانی ۲۰۱۹ کرده‌ است. این ۲ ستاره ارزشمند برای سومین دوره پیاپی است که تیم ملی ایران را در جام‌جهانی همراهی می‌کنند. ایران برای نخستین‌بار برای جام‌ جهانی ۲۰۱۰ ترکیه سهمیه گرفت و حدادی و نیکخواه‌بهرامی در آن رویداد به میدان رفتند. آنها در سال ۲۰۱۴ به جام جهانی برگشتند و در این رویداد بزرگ به میزبانی اسپانیا شرکت کردند. حالا برای سومین‌ بار این ۲ ستاره بسکتبال ایران قرار است در این سطح بازی کنند و رهبری استعدادهای جوان‌ ایران را برعهده دارند.

در ادامه آمده است: «بهنام یخچالی» یکی از این استعدادها است. او که پنج سال پیش وارد تیم ملی ایران شد و جام‌جهانی را تجربه کرده حالا برای دومین‌ مرتبه قرار است این رویداد را تجربه کند. ۵ سال باتجربه‌تر و بزرگ‌تر شده و به میدان می‌رود. گارد راس ۱۹۱ سانتی‌متری بسکتبال ایران به طور قطع یکی از سلاح‌های مهم «مهران شاهین‌طبع» در چین خواهد بود. او در مسابقات انتخابی جام‌جهانی بهترین امتیازآور ایران بود. 

در کنار او «محمد جمشیدی» است که باید بازی او را در جام‌جهانی دید و می‌توان گفت شکل جدیدی از «صمد نیکخواه‌ بهرامی» است. بازیکن ۲۸ ساله بسکتبال ایران قطعا یکی از اسلحه‌های خطرناک در چین خواهد بود. جمشیدی در سه بازی آخر انتخابی جام‌ جهانی میانگین ۲۸ امتیاز در هر مسابقه را ثبت کرد و توانایی‌اش در کسب امتیاز را نشان داد.  

در منطقه رنگی زیر سبد و در جایی که «حامد حدادی» حضور دارد، قرار است «مایک رستم‌پور» به او کمک کند. رستم‌پور فیزیک و قدرت مناسب را دارد که بتواند در این منطقه به پشتیبانی مناسب برای حامد حدادی ۳۴ ساله تبدیل شود که سومین جام‌جهانی و البته شاید آخرین جام‌جهانی‌اش را تجربه می‌کند. توانایی‌های رستم‌پور که سابقه بازی در آمریکا را دارد به عضله‌های قدرت بسکتبال ایران افزوده‌ است. او در کنار «میثم میرزایی» و «محمد حسن‌زاده» ترکیبی خوب برای تیم ملی در منطقه رنگی می‌سازند که می‌تواند برای حریفان دردسرساز شود. 

تیم ملی بسکتبال ایران جام‌جهانی را با دیدار برابر پورتوریکو شروع می‌کند و سپس به مصاف تونس می‌رود. اسپانیا نیز آخرین حریف ایران در گروه سوم جام‌جهانی خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم