Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از بهره‌برداری از دو سامانه پدافند هوایی خبر داد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از بهره برداری از دو سامانه دفاعی خبر داد و گفت این سامانه‌های توسعه یافته وارد خط نبرد شده و نتایجی مثبت محقق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای مسلح از طریق متخصصان داخلی و رزمندگان این دستاورد را محقق کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که سامانه های پدافند هوایی این کشور هواپیماهای دشمن را مجبور به اتخاذ اقداماتی معین کرده‌اند و این درحالی است که این هواپیماها قبلا عملیات‌های خود را بدون مزاحمتی انجام می‌دادند.

یحیی سریع گفت که سامانه فاطر 1 موفق شد با هواپیماهای اف 16، اف 15، میراژ و تایفون مقابله کند.

وی تاکید کرد که سامانه فاطر 1 اوایل سال جاری میلادی در جبهه‌های شمالی به خدمت گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت که سامانه فاطر 1 چند روز قبل پهپاد «MQ9» را در آسمان استان ذمار سرنگون کرد.

یحیی سریع گفت که دومین سامانه پدافند هوایی سامانه ثاقب 1 نام دارد که در ماه اکتوبر سال 2017 میلادی به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت که پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 72 عملیات برای هدف قرار دادن هواپیماهای جاسوسی دشمن انجام داد و طی این عملیات‌ها ده‌ها فروند هواپیما سرنگون شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که بر اساس برنامه پدافند هوایی کشور سامانه‌های دفاعی در تمام مناطق یمن استقرار خواهد یافت.

یحیی سریع گفت که در ششم سپتامبر 2018 میلادی سامانه ثاقب 1 موفق شد بالگردهای آپاچی دشمن در جنوب شهر الحدیده را دور کند و در آن زمان پرواز این بالگردها بر فراز جنوب الحدیده برای چندین ماه متوقف شد.

وی افزود: همانگونه که سال 2018 میلادی سال موشک‌های بالستیک و سال جاری سال پهپادها است سال آینده سال پدافند هوایی خواهد بود.

امروز شنبه بر اثر حملات توپخانه‌ای نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شماری از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در غرب "حیران" در استان حجه کشته و زخمی شدند.

نیروهای یمنی امروز شنبه موفق شدند پیشروی مزدوران ارتش سعودی در غرب کوه النار در اطراف جیزان را متوقف کرده و علاوه بر کشته و زخمی کردن شماری از آنها چندین خودروی نظامیشان را منهدم کنند.

از سوی دیگر یگان مهندسی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شد یک خودروی مزدوران ارتش سعودی در شرق کوه "الدود" در جیزان را به وسیله بمب منفجر کند.

انتهای پیام/

R36348/P36355/S8,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که نیرو‌های مسلح یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کردند.

سنتکام، اما مانند ادعا‌های گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: «موشک شلیک شده توسط یمنی‌ها احتمالاً یک کشتی متعلق به یک شرکت آمریکایی با ۱۸ آمریکایی و ۴ یونانی را هدف گرفته بود».

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده است.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است