Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@13:39:33 GMT

ریزش دلار در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۴۰۶۳

ریزش دلار در بازارهای جهانی

به گزارش رویترز، در شرایطی که همه طرف‌ها منتظر رسیدن یکم سپتامبر برای مشخص شدن تصمیم آمریکا به افزایش دادن یا ندادن تعرفه ها روی محصولات وارداتی چینی بودند، این بار چینی‌ها در اقدامی پیشدستانه بازارها را غافلگیر کردند و وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد تعرفه بر طیف وسیعی از محصولات وارداتی آمریکا نظیر نفت، خودرو و هواپیماهای کوچک به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد دلار بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دور جدید مناقشات تجاری بین چین و آمریکا خیلی سریع با واکنش بسیار منفی بازارها همراه شد: شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۶ دصرد کاهش به ۹۷.۶۲۴ واحد رسید. هر یورو با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل به ازای ۱.۱۱۴۸ دلار معامله شد و پوند انگلیس به ۱.۲۲۸۷ دلار افزایش یافت. دیگر ارز مهم اروپایی یعنی فرانک نیز در برابر دلار صعودی بود و هر فرانک به ۱.۰۲۶۱ دلار رسید.

از سوی دیگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده است که آمریکا به عنوان پاسخ متقابل به این اقدام چین، از یکم اکتبر تعرفه بر واردات ۲۵۰ میلیارد دلار از محصولات وارداتی چین را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش خواهد داد. وی هم‌چنین از شرکت های آمریکایی خواسته است تا هر چه سریع‌تر چین را ترک کنند و جایگزین دیگری برای این کشور بیابند.

البته اظهارات خشم گینانه ترامپ به اینجا محدود نشد: وی گفت از یکم سپتامبر (هفت روز دیگر) بر ۳۰۰ میلیارد دلار از محصولات وارداتی چین تعرفه ۱۵ درصدی (به جای ۱۰ درصد قبل) اعمال خواهد کرد. وی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا را نیز شدیدا به خاطر اذعان به پیامدهای جنگ تجاری بر روی رشد اقتصادی آمریکا مورد انتقاد قرار داد و به خبرنگاران گفت که اگر پاول بخواهد استعفا دهد مانع کارش نخواهد شد.

بیشترین ریزش دلار در معاملات امروز مربوط به ین بود جایی که نرخ برابری دلار با ۱.۱ درصد ریزش معادل ۱۰۵.۳۲ ین اعلام شد. دلار تنها در برابر یوان چین صعودی بود و با ۰.۶ درصد افزایش به ازای ۷.۱۳۱۴ یوان مبادله شد.

هم چنین هر دلار امریکا در آخرین روز از معاملات هفتگی به ازای ۷۱.۸۱۴۴ روپیه هند، ۱.۴۸۰۸ دلار استرالیا و ۱.۳۳۲۵ دلار کانادا معامله شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت بازرگانی خودرو دلار چین شاخص یورو انگلیس ارز واردات خشم بانک مرکزی جنگ رشد یوان کانادا ارز دلار قیمت دلار بازار ارز جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد