Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@16:32:19 GMT

موتورسواران جای خودروسواران را می‌گیرند!

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۴۵۱۸

موتورسواران جای خودروسواران را می‌گیرند!

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران از امکان جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های فرسوده طی دو سال خبر داد. به گفته وی به دلیل هزینه‌های جانبی استفاده از خودرو پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار موتورسوار اضافه خوهد شد از این‌رو بهتر است دولت برای فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری در بخش موتورسیکلت‌های برقی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل حجازی تصریح کرد: به دلیل تغییر مقطعی سیاست‌های دولت، برای تولیدکنندگان امنیت ایجاد نشده که روی موتورسیکلت‌های برقی سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: برای تولید موتورسیکلت‌های برقی طرح و ایده‌های جدیدی ارائه شده که طبق این طرح‌ها می‌توانیم طی دو سال ۸۰ درصد موتورهای فرسوده را با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کنیم.

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه اگر تعداد موتورسیکلت‌های برقی در خیابان‌ها افزایش یابد، استفاده از آن به یک جور مد تبدیل می‌شود، تصریح کرد: از طرف دیگر امنیت جانی در موتورسیکلت‌های برقی بیشتر است که این موضوع نیز می‌تواند به جذب مشتریان کمک کند.

حجازی با بیان اینکه سازمان‌های مربوط به بخش سلامت و محیط زیست می‌توانند با پخش تیزرهایی به ترغیب مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی کمک کنند، اظهار کرد: دولت باید برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی انگیزه ایجاد کند؛ برای مثال دولت می‌تواند از طریق بانک‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود: دولت می‌تواند یارانه بنزین را حذف کند و ۹۵ درصد آن را در بودجه‌های ملی و توسعه زیرساخت‌ها استفاده کند و پنج درصد باقی‌مانده که در حال حاضر صرف هزینه سوخت موتورسیکلت‌ها می‌شود، در بخش فرهنگسازی برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی و سرمایه‌گذاری برای تولید این نوع موتورسیکلت‌ها استفاده کند.

برای مثال دولت می‌تواند کارت خرید ۱۰ میلیون تومانی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی به هر خانواده اختصاص دهد و اقدامات لازم برای جلوگیری از انجام تخلفات در زمینه استفاده از این تسهیلات را نیز انجام دهد.

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه با اجرای چنین طرحی تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی می‌توانند در مدت دو سال، سه میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده را جمع‌آوری و با موتورسیکلت‌های برقی جایگزین کنند، تصریح کرد: قیمت بالا و شتاب کمتر موتورسیکلت‌های برقی از جمله عوامل کم بودن تقاضا در این بخش است، چراکه ۹۰ درصد موتورسواران افراد کم‌درآمد جامعه هستند.

موتورسواران جای خودروسواران را می‌گیرند!

به گفته حجازی به دلیل هزینه‌های جانبی استفاده از خودرو در سال‌های آینده تعداد خودروسواران کمتر می‌شود و افراد بیشتری به استفاده از موتورسیکلت رو می‌آورند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌های آینده ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار موتورسوار در کشور اضافه خواهد شد؛ بنابراین بهتر است قبل از اینکه پیش‌بینی ما محقق شود، دولت برای فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری در بخش موتورسیکلت‌های برقی اقدام کند.

بر اساس آمارهای پلیس تا دی ماه سال گذشته ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود داشته و هر ۱۰ موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی قدیمی، ذرات معلق تولید می‌کند، اما می‌توان با تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری، تعداد ذرات معلق را تا ۹۰ درصد کاهش داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده امسال در ۵۰ روستای گیلان اجرایی می‌شود، گفت: روستاهای شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، شفت، آستانه اشرفیه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود و رودسر در این طرح شرکت خواهند داشت.

غلامعلی نیک فهم امروز، ۹ اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگاران، از اجرای طرح بزرگ آموزش ایمنی تردد عابرین و موتورسوارن در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان است.

وی با بیان اینکه طرح افزایش ایمنی تردد موتورسواران و عابران پیاده امسال در ۵۰ روستای گیلان اجرایی می‌شود، افزود: کاهش مخاطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی از اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان عنوان کرد:‌ سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت عدم رعایت ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، خود و دیگران را در معرض خطر قرار داده و جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

نیک فهم کاهش آمار تلفات و مصدومان ناشی از وقوع سوانح جاده‌ای را در دستور کار متولیان ایمنی راه ها دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج مثبت گذشته،‌ مرحله جدید طرح آموزش موتورسواران و عابران پیاده با توجه به اهداف یاد شده از امروز در سطح روستاهای استان گیلان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های آموزشی، کمک شایانی به اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و کاربران جاده‌ها می‌کند، گفت: روستاهای شهرستان‌های رشت(بخش مرکزی و کوچصفهان)، صومعه‌سرا، شفت، آستانه اشرفیه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود و رودسر در طرح آموزش ایمنی تردد عابرین و موتورسواران خواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • افزایش تصادفات موتورسواران در تهران (فیلم)
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته