Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون آسمانی نقاط محدودی در نیمه جنوبی استان نظیر نیکشهر نیمه ابری است که انتظار می رود در برخی نواحی بارش های نقطه ای به همراه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: از روز گذشته با تقویت نفوذ جریانات مونسون هند به استان، شاهد افزایش رشد ابرهای همرفتی در نیمه جنوبی استان بودیم به طوریکه این افزایش ابر در برخی نقاط موجب بارش های رگباری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کاهش جریانات شمالی در تقویت نفوذ جریانات جنوبی به استان نقش دارد، افزود: اگرچه بارش های روز گذشته در خارج از ایستگاه های بارانسنجی ما اتفاق افتاد و دامنه ریزش ها بسیار محدود و به صورت نقطه ای بود، اما در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این بارش ها خارج از ایستگاه بوده و در هیچ یک از ایستگاه های باران سنجی ما ثبت نشده است اما وضعیت آسمان برخی شهرهای نیمه جنوبی استان نظیر نیکشهر، سرباز و مهرستان در روز گذشته نیمه ابری بوده است.

حیدری تصریح کرد: رگبار های پراکنده و نقطه ای از ویژگی های بارش های همرفتی است و به طور معمول در فاصله زمانی و مکانی بسیار محدود رخ می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی امروز و فردا نیز انتظار می رود رشد ابرهای همرفتی و ریزش های رگباری در برخی نقاط نیمه جنوبی استان ادامه داشته باشد که ممکن است در برخی نواحی با سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر همراه شود.

وی در ادامه از تداوم وزش بادهای 120 روزه در شمال استان خبر داد و افزود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی انتظار می رود همچنان وزش بادهای 120 روزه در شمال استان ادامه یابد به طوریکه وزش باد در صبح ها از شدت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز بارش‌ در استان‌های خوزستان، کهگیلویه ‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز، و خراسان جنوبی شدت خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان