Web Analytics Made Easy - Statcounter


چانگ هوآ روز شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز یکی از شهرهای مهم در تاریخ مبادلات شرق و غرب در جاده ابریشم است، افزود: تبریز، امروز هم یک شهر مهم است و همواره نقش شایسته‌ای در مبادلات فرهنگی ایران دارد.

وی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: آذربایجان شرقی اولین استانی است که بعد از حضورم در ایران و با توصیه دکتر ظریف مبنی بر سفر به مناطق مختلف این کشور، به آن سفر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر چین با قدردانی از حمایت مسئولان آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاران چینی فعال در استان، اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگران شرکت‌های چینی مستقر در این استان، ایرانی هستند و من نیز در بازدید از چند شرکت تأکید کردم که ما باید در توسعه اقتصادی و اشتغال این منطقه نقش داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح احیای جاده ابریشم،  نقش‌آفرینی تبریز در این زمینه را خواستار شد و گفت: تبادلات بین استان‌های ایران و چین از اهمیت زیادی برخوردار است و من شرکت‌های چینی را به حضور در تبریز و فعالیت در این استان تشویق خواهم کرد.

علاقه‌مند حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران چینی در بخش‌های مختلف استان هستیم

استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، گفت: علاقه‌مند حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران چینی در پروژه‌های مهم استان در بخش‌های مختلف هستیم.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار با سفیر چین در ایران، اظهار داشت: ایران و چین دو تمدن بزرگ آسیا با اشتراکات فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و در دهه‌های اخیر تعاملات دو کشور همواره رو به افزایش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با یکجانبه‌گرایی و تلاش برای استقلال کشورها، جزو سیاست‌های مشترک ایران و چین است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان از جمله مرز مشترک با سه کشور همسایه، دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه، استقرار صنایع سنگین و وجود معادن غنی، گفت: بسیاری از پروژه‌های مهم استان در بخش‌های عمرانی و اقتصادی توسط شرکت‌های چینی اجرا می‌شود.

وی افزود: ما در زمینه تولید خودرو، صنایع ریلی و پروژه‌های معدنی، تفاهم‌هایی با سرمایه‌گذاران چینی کرده‌ایم و علاقه‌مند به حضور و مشارکت شرکت‌های چینی در بخش‌های مختلف استان هستیم.

پورمحمدی با اشاره به جایگاه تاریخی تبریز در جاده ابریشم، اظهار داشت: هم‌اکنون کالاهای چینی در بازار ایران عرضه می‌شود و کالاهای ایرانی نیز قابلیت عرضه در بازار چین را دارند؛ بنابراین در بخش تجارت هم زمینه‌های فراوانی برای همکاری وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به وجود ۱۸۰۰ اثر ثبت‌شده تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: این آثار جاذبه خوبی برای گردشگران چینی است و بخش گردشگری نیز می‌تواند زمینه مناسبی برای تعاملات دوجانبه باشد.

وی همچنین از ایجاد و توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با چین استقبال کرد و خطاب به سفیر این کشور، گفت: تشکر می‌کنم که تبریز را برای آشنایی بیشتر با ایران انتخاب کرده‌اید و امیدوارم حضور شما، منشأ توسعه همکاری‌ها و تعمیق روابط ملت‌های ایران و چین باشد.
۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط خارجی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور طی امسال برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

رحمتی افزود: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی زنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

رحمتی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است و در این راستا تفاهنامه‌ای در حضور وزیر محترم کشور مابین استان آذربایجان شرقی و کشور سوریه در سه محور اساسی به امضا رسید.

رحمتی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در کشورمان فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهمترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهم نامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است