Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برای مادران دارای فرزندان کمتر از ۶ سال انعطاف ساعت کاری مدنظر است تا در عین شاغل بودن به فرزندان خود رسیدگی کنند و امیدواریم به گسترش خانواده‌ها نیز بیشتر توجه شود تا زنان در کنار نقش خانوادگی، نقش اجتماعی خود را نیز ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده تدوین شده است، گفت: از یک سال پیش قرارداد این سند تنظیم و با ظرفیت اساتید و مدیران و استفاده از آماری که از مطالعات پیشین و سرشماری در اختیار بود، تدوین شد و یکی از بهترین سندهایی است که در سطح کشور برای ارتقاء و بهبود وضعیت زنان تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در تدوین آن نقش داشته‌ و در اجرای آن نیز دارای نقش هستند، افزود: اشتغال دختران تحصیل کرده جویای کار، زنان روستایی و استفاده از این ظرفیت برای فعالیت‌های کشاورزی و صنایع دستی، آسیب‌ها، خانواده و اهمیت بحث ازدواج در این سند مورد توجه واقع شده است.

ابتکار تصریح کرد: امروز با تصویب و رونمایی این سند باید عملیاتی شدن آن را شاهد باشیم تا شاخص‌های عدالت اجتماعی را رصد و پایش کنیم.

وی در خصوص اعلام پست‌های مدیریتی واگذار شده به زنان در دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: این پست‌ها به زودی اعلام می شود. برخی از دستگاه‌ها در ارائه کارنامه خود تاخیر داشته اند اما استان مرکزی جزو استانهایی است که انتصابات خوبی داشته است و در سطح استانداری و دستگاه‌های اجرایی انتصاب زنان توانمند در پست‌های مدیریتی را شاهد هستیم. با حضور زنان توانمند در استان شاهد تحولات خوبی در مسائل مختلف خواهیم بود.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: برای مادران دارای فرزندان کمتر از ۶ سال انعطاف ساعت کاری مدنظر است تا در عین شاغل بودن به فرزندان خود رسیدگی کنند و امیدواریم به گسترش خانواده‌ها نیز بیشتر توجه شود تا زنان در کنار نقش خانوادگی، نقش اجتماعی خود را نیز ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، مرکز خیرساز جامع مداخلات و حمایت اجتماعی بهزیستی استان مرکزی جهت مددکاری زنان و دختران در معرض آسیب با صرف هزینه ۲.۵ میلیارد تومان در ۲ طبقه با حضور ابتکار افتتاح شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین

جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۵ هزار و ۲۷۴ نیکوکار، ۳ هزار و ۱۰۱ نفر برای نخستین‌بار حامی فرزندان ایتام و محسنین استان شده‌اند و بقیه از حامیان فرزندان سایر استان‌ها بوده‌اند که در ماه مبارک رمضان به جمع حامیان فرزندان استان پیوسته‌اند.

وی افزود: ۸ هزار و ۶۸۷ نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان در سامانه اکرام ثبت‌نام شده‌اند، که ۲ هزار ۲۴۴ نفر یتیم و بقیه فرزند محسنین هستند.

محمدی ادامه داد: طرح محسنین شامل فرزندان دارای سرپرست است، اما پدر خانواده علیرغم میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.

بیشتر بخوانید

۲۰ سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند میانکوه توزیع شد

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های تحصیلی و شغلی توسط ایتام و فرزندان محسنین اضافه کرد: هر ساله تعدادی از این فرزندان در دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های پزشکی، مهندسی، بهداشت و درمان، دانشگاه فرهنگیان و ... پذیرش می‌شوند و در آینده نه تنها خود بلکه خانواده‌شان نیز از تحت پوشش خارج می‌شوند.

محمدی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح می‌توانند با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ٠٩٩١٢٠۵٩٣۴٩، مراجعه به سایت Ekram.Emdad.ir، ارسال عدد ۰۳۸ به ٣٠٠٠٣٣٣٣ و یا مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سطح استان سهمی در تأمین نیاز‌های اقتصادی فرزندان خانواده‌های نیازمند (تأمین هزینه‌های تحصیلی، پوشاک و هزینه‌های جاری) داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند