Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی امروز عصر در یادواره ۱۰ هزار شهید گمنام و شهدای جبهه مقاومت در روستای خوشواش شهرستان آمل افزود: در ابتدای انقلاب با جهاد و مردم سالاری دینی، سالم سازی و پاکسازی وارد سیاست و دفاع و امنیت جمهوری اسلامی شد ولی متاسفانه برای ورود مفهوم پاکسازی و سالم سازی به عرصه اقتصاد و فرهنگ ممانعت و کارشکنی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سالم سازی و پاک سازی سیاست و امنیت شعاع عظیمی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد که حتی از منطقه نیز فراتر می رود، توضیح داد: از ابتدای انقلاب تا کنون تعداد زیادی رئیس جمهور، نخست وزیر و سیاستمدار مخالف با جمهوری اسلامی در کشورهای متعدد روی کار آمدند و حتی به جنگ نیز متوسل شدند، اما در مقابل سیاست ولایی و امام جامعه ما شکست خوردند که آخرین آن آقای ترامپ است.

محسن رضایی گفت: یک زمانی در چارچوب مرزهای جغرافیایی کشور امنیت را تامین و تعریف می کردیم در حالی که امروز شاخ و برگ امنیت جمهوری اسلامی در عراق، سوریه و یمن دیده می شود که ناشی از سالم سازی امنیت در کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چرا پاکسازی و سالم سازی در اقتصاد کشور وارد نشده است؟ تحلیل کرد: در داخل و خارج کشور نیروهایی هستند که نمی خواهند اقتصاد و فرهنگ سالم سازی شود.

وی توضیح داد که دشمنان کشور از جمله اروپا و آمریکا بر این اعتقاد هستند که اگر جمهوری اسلامی این دو سنگر را هم فتح کند، دیگر کار تمام است. آنها می گویند همان گونه که در سیاست و امنیت جمهوری اسلامی را وادار به سالم سازی کردیم، در اقتصاد و فرهنگ نیز اگر این فشار را وارد کنیم خواهیم دید که ارزش های انقلابی و جهادی وارد این دو حوزه شده و شاهد قدرت جمهوری اسلامی در همه زمینه ها خواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اظهار این که در داخل کشور هم نیروهایی هستند که نمی خواهند در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ سالم سازی شود و همچنان شاهد مقاومت در این دو حوزه هستیم، گفت: دنیا امروز متوجه شده است نباید در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایران را وارد سالم سازی و پاک سازی کنند. امروز حرف اصلی اروپاییان با دولت آمریکا این است که چرا باید ایران را در حوزه اقتصادی و فرهنگی بیدار کنیم که شاهد تقویت آن شویم و امروز مساله اروپا این است که چرا باید ایران را وادار کنند که نیروهای جهادی و انقلابی را به عرصه های اقتصادی و فرهنگی وارد کنند و بیایند در صحنه و اقتصاد و فرهنگ را قدرتمند کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: حرف اصلی پشت صحنه اتاق های فکر اروپایی ها و آمریکایی ها این است که ایرانی ها را نباید بیدار کرد و اروپاییان امروز می گویند که نباید با ایرانی ها کاری کرد که مانند توان نظامی که توانستند مدرن ترین پهپادهای آمریکایی را به زمین بکشند با کالاهای ایرانی بازارهای اروپا را تسخیر کنند. امروز اروپاییان از تولیدات نامرغوب ایرانی، همچون خودروهای داخلی بی کیفیت راضی هستند و نمی خواهند پیشرفتی در کشور شکل بگیرد. اروپاییان امروز به آمریکایی ها تذکر می دهند که بگذارید مردم ایران در فشار و سختی باشند بلکه مردم از داخل کاری علیه جمهوری اسلامی بکنند که این خیال باطلی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ با برآورد غلط و اشتباه وارد صحنه شد و معتقد بود با کامل کردن تحریم های اقتصادی سالهای ۹۱ ، مردم ایران علیه نظام شورش می کنند. در حوادث دی ماه سال ۹۶ مردم در بسیاری از شهرهای کشور به دلیل مشکلات بانکی و برخی مسائل معیشتی در حد محدود و متوسط وارد خیابان ها شدند و دست به اعتراض زدند ولی همین که رئیس جمهور آمریکا خواست سوار این موج بشود مردم از اعتراض دست کشیدند.

وی افزود: متاسفانه یک عده در داخل تبلیغ اشتباه کردند و گفتند اگر حوادث دی ماه ۹۶ نمی شد ترامپ ایران را تحریم نمی کرد که اصلا این طور نبود. در حوادث دی ماه ۹۶ به محض ورود دولت آمریکا به این مسئله مردم دست از اعتراض کشیدند و درست است که مردم ناراحت و انتقاد دارند ولی هیچگاه با آمریکایی ها همراهی نکردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد : در اروپا آقای ترامپ با مخالفت رو به رو شد. در چین و روسیه با آن مقابله و مخالفت کردند و امروز نتیجه جنگ یمن شکاف گسترده میان آمریکا ، امارات و عربستان است که از بزرگ ترین متحدان یکدیگر بودند. هر کاری که ترامپ انجام داده تا کنون با شکست رو به رو شد که تحرکات دریایی نیز آخرین اقدام رئیس جمهور آمریکا بود که به صورت مفتضحانه با شکست رو به رو شد و نه تنها مدرن ترین پهپاد جهان توسط پاسداران انقلاب نابود شد، بلکه عظمت آمریکا در تنگه هرمز نیز شکسته شد.

محسن رضایی با اظهار این که امروز در کنار شکستن هیبت آمریکا در تنگه هرمز، قدرت شریک استراتژیک آن یعنی انگلیس نیز توسط پاسداران انقلاب اسلامی شکسته شد، بر ضرورت سالم سازی اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد و گفت: اگر خودباوری در اقتصاد ایران شکل بگیرد شاهد خواهیم بود اجناس ایرانی بازار های منطقه و فراتر از منطقه را فتح می کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن رضایی تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌ها اولین نتایج منفی خود برای اسرائیل به همراه آورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعتراف کرد، اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان گرچه تا به امروز باعث تحریم‌های آکادمیک نشده اما زیان‌های آن برای اسرائیل با توقف سرمایه گذاری‌های علمی آغاز شده است.

شاهار ایلان نویسنده این گزارش آورده است، مبارزات آکادمیک در حال انجام در ایالات متحده و اروپا به طور کلی به شکل اعتراض و نیز تحریم‌های سری و مخفی انجام گرفته اما این نگرانی بزرگ وجود دارد که به تدریج شکل رسمی به خود گرفته و دانشگاه‌های بزرگ و معتبر نیز به آن بپیوندند.

این رسانه در ادامه خبر داد، خطر دیگر آن است که بسیاری از متفکران و مغزهای این دانشگاه‌ها که نخبگان حاکم و آتی آمریکا را تشکیل خواهند داد، موضع خود در در قبال اسرائیل در آینده با توجه به مواضع فعلی خود اتخاذ کنند.

در بخش دیگری از این نوشتار آمده است: به رغم تظاهرات خشونت آمیز و ضد سامی به وقوع پیوسته در دانشگاه‌های آمریکا، کابوس بزرگتری که انتظار اساتید برجسته دانشگاه‌ها و بخش علمی اسرائیل را می‌کشد، عدم سرمایه گذاری دانشگاه‌های معتبر و سازمان‌های علمی بزرگ در فعالیت‌های علمی در اسرائیل است، گرچه هنوز این امر عملی نشده است اما شاهد موارد بسیار زیادی از تحریم‌های غیر رسمی در کنفرانس‌ها و نیز نشریات هستیم.

کالکالیست به اقداماتی همچون لغو توافقنامه همکاری دانشگاه اسلو، متروپولیتن نروژ و دانشگاه تورینو اشاره می‌کند و ادعا می‌کند در حال حاضر این اقدامات فردی بوده و جنبه همه گیری را بین دانشگاه‌ها نگرفته است گرچه اگر یکی از دانشگاه‌های معتبر و بزرگ قرار است دست به اقدام مشابهی بزند احتمالا این دانشگاه اروپایی بوده و کار از ایالات متحده آغاز نخواهد شد، ولی به هر شکل اگر یکی از موسسات دست به این کار بزند این سد روانی شکسته شده و سونامی از تحریم گریبان دانشگاه‌ها و مراکز علمی اسرائیل را خواهدگرفت.

رئیس سابق دانشگاه تخینون اسرائیل در این رابطه به این رسانه می‌گوید: خطر بزرگ دیگری هم در پی این اعتراضات، اسرائیل را تهدید می‌کند و آن اینکه بسیاری از تظاهر کنندگان معترض به اسرائیل از دانشجویان نخبه آمریکایی محسوب می‌شوند که به طور حتم در یک یا دو دهه آینده جزو نخبگان حاکم در کشور خواهند بود و این نگرانی وجود دارد که مواضع آنها نسبت به اسرائیل بر مواضع دولت آمریکا در آن زمان هم علیه تل‌آویو تاثیر گذار باشد.

این رسانه همچنین خبر داد وزیر آموزش عالی رژیم صهیونیستی بودجه‌ای را برای مقابله با جریان ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اختصاص داده و قرار است برنامه‌ای با مشارکت چند وزارت اسرائیلی برای مقابل به آن تدارک دیده شود.

اعزام 5 بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروحاعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شدبایدن: دانشگاه‌ جای یهودی‌ستیزی نیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • لبه تیغ
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند