Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سورنا ستاری» عصر شنبه در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: حمایت های بخش دولتی از فعالیت های اقتصادی باید در قالب برنامه های تسهیل گری باشد و اگر قرار است دولت در این بخش سرمایه گذاری مادی داشته باشد، باید به صورت مشارکتی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در صورتی موفقیت اقتصادی محقق می شود که بخش خصوصی با آورده خود فعالیت اقتصادی را آغار کند و در ادامه در صورت نیاز، دولت هم به میزان مشخص در قالب تسهیلات این بخش را حمایت کند چرا که در این صورت بخش خصوص به واسطه نگرانی از سرمایه گذاری خود تمام تلاش خود را برای حفظ این مهم و سودآوری به کار می گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: اداره پارک های علم و فناوری نیز باید به بخش خصوصی واگذار و از ظرفیت جوانان نخبه به بهترین شکل ممکن در این مسیر استفاده شود.
ستاری اظهار داشت: مشاغل سنتی و قدیمی با هر ظرفیتی در مواجه با تفکر و ایده پردازی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان محکوم به شکست هستند و هیچ شانسی برای پیروزی در فضای کسب و کار کشور ندارند، بنابراین تحت هر شرایطی باید به سمت و سوی نوآوری و به روز رسانی فرآیند تولید و نیاز سنجی داخلی و خارجی حرکت کنند.
وی افزود: در گذشته های دور و نزدیک تعداد قابل توجهی واحدهای بزرگ صنعتی از محل اعتبارات دولتی در نقاط مختلف کشور و به خصوص استان مرکزی راه اندازی شده که امروز کارکرد خود را از دست داده اند و به دلیل دوری از نوآوری و فناوری و ایده پردازی کارشناسی، در مقابل شرکت های کوچک استارتاپی توان رقابت ندارند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: بخش اقتصادی سنتی باید برای بقا و استفاده از ظرفیت های موجود خود، فرآیند و روش تولید خود را تغییر داده و با برنامه ریزی های مدون و کارشناسی و استفاده از جوانان نخبه و ایده پرداز در راستای نوآوری حرکت کند.
ستاری بیان کرد: تحقیقات و پژوهش های علمی، فناوری و اقتصادی نیز باید از سوی بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرند چرا که هر پژوهشی که با پول دولت از دانشگاه ها و مراکز علمی بیرون بیاید، هیچ محصولی را تولید نخواهد کرد.
وی افزود: منابع زیرزمینی، نفت، گاز و به طور کلی مواد خام باعث پیشرفت هیچ کشوری نمی شود و اگر قرار است که ایران اسلامی در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد باید فعالیت های اقتصادی همراه با ارزش افزود بالا در دستور کار قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: همدلی و همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی در استان مرکزی با فعالیت های صنایع این استان به خوبی قابل لمس است و این رویه ارزشمند باید در تمام نقاط کشور جاری باشد.
 استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم اقتصادی قرار دارد نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی نقاط مختلف کشور امکانپذیر نیست که می توان در این شرایط با حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپی این نقیصه بزرگ را ساماندهی کرد.
سید «علی آقازاده» افزود: بسیاری از صنایع قدیمی استان مرکزی با بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه و ایده پرداز عملکرد مطلوبی در قالب شرکت های دانش بنیان دارند و این مهم باید الگوی تمامی صنایع بزدگ قرار گیرد.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های هدفمند می توان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک ها، اعتباراتی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپی تخصیص داد.
آقازاده اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان استان مرکزی به لحاظ مکان دچار مشکل هستند و تمهیداتی برای اختصاص دادن ساختمان دانشگاه آزاد اراک که هم اکنون در قلب این شهر قرار دارد و مدت سه سال است که هیچ استفاده ای از ان نمی شود، اندیشده شده است.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در قوانین و مقررات به ویژه قانون برنامه ششم به ویژه ماده ۶۴ تاکیدات ویژه به حرکت بر مبنای علم و تخصص و دانش و نقش جامعه علمی کشور و حمایت از اقتصاد دانش بنیان وجود دارد.
«علی اکبر کریمی» افزود: اقتدار امروز جامعه مرهون علم و تخصص دانشمندان جوان است و اگر امروز تحریم های دشمنان خنثی شده به واسطه همین اقتدار در بخش علم و فناوری است.
 وی اظهار داشت: حدود ۸۰ شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد اما حمایت چندانی به خصوص در بخش مکان استاندارد از فعالان این بخش نمی شود و نیاز است تمهیدات کاربردی در این خصوص اندیشیده شود.
کریمی اصافه کرد: ظرفیت خوبی در سایت دانشگاه آزاد واقع در خیابان دانشگاه وجود دارد که بلااستقاده مانده و انتظار می‌رود نسبت به استقرار مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان در این‌مکان اقدام شود تا به عنوان یک سایت قدرتمند و واحد خدمات رسانی کند.

بازدید از شرکت ماشین سازی اراک و هشت واحد صنعتی در ساوه، زرندیه و خمین از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مرکزی بود.  

۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و ۸۰ شرکت دانش بنیان در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.  

۳۰۱۷/۳۰۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بخش خصوصی بهره وری پول قلب قوانین و مقررات قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

استاندار مازندران در نشست با شرکت‌های دانش بنیان، گفت: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی مازندران حمایت از دانش‌بنیان‌های پارک علم و فناوری مازندران را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در جلسه با دانش‌بنیان‌های مازندران با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی مازندران، اظهار داشت: مازندران همواره در المپیادهای علمی رتبه اول را دارد و از سال‌های نه چندان دور 20 مدال رنگارنگ از این استان داشتیم که بسیار ارزشمند است.
 
وی بر استمرار جلسات کاربردی و موضوعی بودن جلسات تاکید کرد و گفت: ایرادی که ما داریم؛ اسیر دوران مدیریت کلاسیک شدیم و این مدیریت باید به سمت مدیریت علمی و پیشرفته سوق پیدا کند.

استاندار مازندران افزود: دانش‌بنیان‌ها پیشران اقتصاد ما در همه زمینه‌ها هستند و مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت هستند، لذا حمایت، و هدایت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در برنامه مدیران ما باشد.

نوری ادامه داد: معیار ارزیابی مدیران کل استان در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان است و این همکاری باید به صورت عملی و با بازخورد بالایی صورت بگیرد.

وی همچنین گسترش در بخش دانش‌بنیانی را با پیوست کیفیت مهم دانست و گفت: سرعت نباید ما را از کیفیت و هدف اصلی دور کند، ایجاد مراکز و شرکت‌ها باید مد نظر قرار گیرد و رعایت  تعادل بین آنها اهمیت دارد.

استاندار مازندران نخبگان  و استعدادهای دانش بنیان را جزوی از زنجیره توسعه برشمرد و افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری در دستگاه‌های اجرایی به شدت ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد