Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@23:16:10 GMT

رطب خورده منع رطب، چون کند!

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۶۴۱۲

رطب خورده منع رطب، چون کند!

آن دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خود نقض قانون می‌کنند، چطور می‌توانند با درستکاری جلوی قانون شکنی و قانون شکنان بایستند؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- محسن حقی؛ * محبوبیت کاذب یا عوام فریبی حرکتی است که با نزدیک شدن به انتخابات از برخی افراد کاندیدای نمایندگی مجلس سرمی زند. شاید بهره گیری از این تکنیک زیاد برای افرادی که هنوز شناخته نشده اند عجیب و جدید نباشد، ولی استفاده از این روش نامبارک برای برخی نمایندگان مجلس که چند سال بر صندلی نمایندگی مردم در خانه ملت تکیه زده اند، ولی دستاوردی جز «حرف» نداشته اند، واقعا برای مردم به ویژه اقشار باسواد و جوانان عجیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قضیه زمانی شکل منفی‌تر به خود می‌گیرد که همین عزیزان تا قبل از انتخابات در جامعه و بین مردم ظاهر نمی‌شدند تا مبادا فردی از مردم از مشکلات گله کرده و مطالباتشان را بیان کنند یا وی را بابت عملکرد ضعیف بازخواست کند، اما با نزدیک شدن به فصل انتخابات، بسیار مردمی و متواضع می‌شوند؛ تا جایی که برخی تصاویر مضحک و ساختگی از خود منتشر می‌کنند یا با سوء‌استفاده از برخی نهاد‌ها و ارگان‌ها یا حتی انجمن‌های علمی اقدام به خودنمایی می‌کنند.

احتمالا مخاطب هرگز به این مهم توجه نمی‌کند که فردی که خود را نماینده مردم و جز قانونگذاران مجلس این کشور می‌داند چگونه می‌تواند با درستکاری و به حق جلوی قانون شکنی و قانون شکنان بایستد در حالیکه خود نقض قانون می‌کند. دقیقا همان ضرب المثل معروف که می‌گفتند: "رطب خورده منع رطب، چون کند".

قشر دانشجوی این مرز و بوم از نهاد‌های نظارتی، امنیتی و قانونی انتظار به حق دارند روند بررسی صلاحیت این افراد با دقت بیشتری انجام شود و حتی شیوه‌های جدید و دقیق‌تری برای استعلام اعمال و رفتار و سوابق این افراد طراحی و اجرا شود؛ چراکه اینگونه افراد که حاضرند به هرقیمتی از مردم رای بگیرند، اکثرا در پایان دوره کاری خود هیچ عملکرد موجه قابل ارائه‌ای ندارند بلکه تنها چیزی که از این اشخاص می‌ماند رانت خواری و ویژه خواری و سوء استفاده است که بار منفی برای کشور و مجلس دارد و باعث ضرر و زیان گاهی جبران ناپذیر برای مردم می‌شود.

راهیابی این چنین افرادی به خانه ملت چهره منفی برای مجلس ایجاد می‌کند و اعتماد عمومی با رفتار آن‌ها خدشه دار می‌شود. اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه یک حکومت است و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره با حمایت همین مردم از بحران‌ها سربلند بیرون امده است، قطعا اعتماد مردم سرمایه‌ای ارزشمند است؛ سرمایه‌ای مقدس که دشمن خارجی نیز آن را سال هاست هدف هجمه قرار داده تا بلکه از قوت آن بکاهد. حضور چنین افرادی خواسته یا ناخواسته در نهاد مهمی، چون قوه مقننه، قطعا به این هدف دشمن کمک می‌کنند.

مردم نیز باید بدانند انتخاب یعنی سرنوشت و یقینا آن طور که در قرآن نیز ذکر شده، خداوند سرنوشت هیچ قومی و «ملّتی» را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خود آن را تغییر دهند.   محسن حقی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اردبیل انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات مجلس نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد

شفیلدیونایتد یکی از ضعیف ترین تیم هایی است که لیگ برتر به خود دیده است.

در دیداری از هفته ۳۶ لیگ برتر انگلیس 2023/24، ناتینگهام فارست مقابل شفیلدیونایتد به برتری ۳-۱ دست یافت. سقوط شفیلدیونایتد به چمپیونشیپ هفته گذشته مسجل شده بود. آنها امشب از مرز +۱۰۰ گل خورده در فصل جاری لیگ برتر عبور کردند.

به نقل از اوپتا؛ شفیلدیونایتد در ۳۶ بازی فصل جاری لیگ برتر، ۱۰۰ گل دریافت کرده است. آنها رکورددار بیشترین گل دریافتی در فصول ۲۰ تیمی در تاریخ لیگ برتر هستند. دربی کانتی در فصل 2007/08 با 89 گل خورده از این نظر رکورددار بود. سوئیندون تاون در فصل 1993/94 یعنی فصلی که لیگ برتر با 22 تیم برگزار می شد هم 100 گل دریافت کرد.

در تاریخ لیگ سطح اول انگلیس و در فصول ۲۰ تیمی، آخرین بار لسترسیتی در فصل ۱۹۰۸/۰۹ یعنی ۱۱۵ سال پیش با ۱۰۲ گل خورده، بدترین رکورد را دارد. شفیلدیونایتد در دو هفته پایانی احتمالا از این رکورد هم عبور می کند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی