Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اردکانیان شنبه شب در یک گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با تاکید بر اینکه با همراهی تمامی مشترکان برق کشور تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کرده‌ایم، افزود: در طی یکسال گذشته توانسته‌ایم با بهره‌برداری از 15 نیروگاه جدید در 12 استان کشور حدود سه هزار و 251 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور بیفزایم و رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: همکاران صنعت برق در بخش‌های پژوهشی نیز توانسته‌اند با تغییراتی در سیستم کار نیروگاه‌ها و بهبود عملکرد واحدهای موجود 564 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنند تا جمعا برای پیک تابستان 98 در حدود سه هزار و 815 مگاوات افزایش تولید برق داشته باشیم.
وزیر نیرو تاکید کرد: همچنین در تابستان 98 توانسته‌ایم با اجرای 11 برنامه مدیریت مصرف بیش از سه هزار و 800 مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم و رکورد جدیدی را در این بخش به ثبت برسانیم.
اردکانیان تصریح کرد: در تلاشیم تا در تابستان‌های پیش‌رو نیز این عادت خوب را حفظ کرده و باز هم رکورد مدیریت مصرف برق را بشکنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به بیش از 10 هزار و 200 روستای کشور آبرسانی شده است، عنوان کرد: در طی 6 سال اخیر جمعیتی بالغ بر 6.7 میلیون نفر از هموطنان روستایی از ما شبکه آب سالم و پایدار برخوردار شده‌اند.
وزیر نیرو تاکید کرد: این روند تا پایان دولت دوازدهم به گونه‌ای ادامه پیدا خواهد کرد که هر هفته به 30 روستای کشور آبرسانی شود تا در انتهای دولت تدبیر و امید به رکورد آبرسانی به 10 میلیون جمعیت روستایی دست پیدا کنیم.
اردکانیان با اشاره به اینکه تا پایان امسال یک هزار و 124 روستای دیگر به شبکه آب سالم و پایدار متصل خواهند شد، بیان کرد: همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا انتهای امسال در 9 استان کشور 10 سد بزرگ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 98 تعداد 29 تصفیه‌خانه فاضلاب در 16 استان کشور وارد مدار خواهد شد، اضافه کرد: براین اساس تا پایان سال هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.
وزیر نیرو با اشاره به افتتاح 12 تصفیه‌خانه آب در 9 استان کشور، اظهار داشت: همچنین در بخش برق نیز تا پایان سال حدود سه هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارآمدی دولت رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • تاکید صفری بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید