Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که مرکز عملیات مشترک آمریکا- ترکیه که با هدف تشکیل و مدیریت یک منطقه امن در شمال سوریه راه اندازی شده است، با «تمام ظرفیت» در حال فعالیت است.

گفتنی است که آنکارا و واشنگتن پس از برگزاری چندین دور مذاکرات دشوار، اوایل ماه جاری این تشکیلات مشترک را راه اندازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود که این مرکز عملیات مشترک به هماهنگی تشکیلات یک منطقه حائل میان مرز ترکیه و مناطق تحت کنترل یگانهای مدافع خلق کُرد و مورد حمایت آمریکا در سوریه کمک می رساند.

آکار در این مورد اظهار داشت: «این مرکز عملیاتی مشترک فعالیت خود را با ظرفیت کامل آغاز کرده است. این مرکز فرماندهی توسط یک ژنرال آمریکایی و یک ژنرال ترکیه ای اداره می شود». وزیر دفاع ترکیه در ادامه افزود که نخستین پرواز بالگرد مشترک قرار بود روز شنبه انجام شود.

شایان ذکر است که ترکیه و آمریکا از مدتها پیش بر سر طرحها برای شمال شرق سوریه اختلاف نظر داشتند. آنکارا یگانهای مدافع خلق و مورد حمایت آمریکا را یک گروه تروریستی وابسته به پ ک ک می داند و بارها تهدید کرده است که یک حمله تهاجمی جدید را برای پاکسازی مرزهای خود از نیروهای کُرد آغاز می کند.

به گزارش مهر، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه هفته گذشته در بازدید از یگان‌های مستقر در شانلی‌اورفا گفت: «توافقات کلی پیرامون کنترل و هماهنگی حریم هوایی (به بهانه ایجاد منطقه امن در شمال سوریه) و بسیاری از موضوعات دیگر متناسب با فضای همکاری استراتژیک حاصل شده و مرکز عملیات مشترک (با آمریکا) هفته آینده با ظرفیت کامل آغاز به فعالیت می‌کند».

وزیر دفاع ترکیه در ادامه افزود: «در چارچوب این توافقات پهپادهایمان در منطقه پرواز خواهند کرد. تقویم کاری مشخص شده تاکنون بدون مشکل اجرا شده و انتظار می‌رود به همین ترتیب ادامه یابد، از نزدیک پیگیر موضوع هستیم».

کد خبر 4700970

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه خلوصی آکار ایالات متحده آمریکا منطقه امن در سوریه یگان های مدافع خلق ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین ایران سوریه عربستان سعودی دونالد ترامپ جنگ 2015 یمن ترکیه روسیه انگلیس سودان کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم اسرائیل از آنچه که حق این رژیم در دفاع از خود دانسته، حمایت و بر آن تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور طی تماس تلفنی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، درباره مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست و آنچه که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه، خوانده شده، رایزنی کرده است.

آستین بعد از این تماس گفت: امروز (دوشنبه) در تماس با همتای اسرائیلی خود، بار دیگر بر حمایت از دفاع اسرائیل از خود و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و تشویق به افزایش کمک‌های انسانی به غزه تأکید کردم».

بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین به گالانت از لزوم وجود طرحی مطمئن برای تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از هرگونه حمله زمینی سخن گفته است.

دور جدید مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل از شنبه این هفته در قاهره آغاز شد و علی رغم عدم وجود پیشرفت‌ در روند مذاکرات به دلیل اصرار طرفین بر مطالبات خود، این مذاکرات برای بررسی‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکسترژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • کاردار ایران خطاب به وزیر دفاع انگلیس: کاملا نادان هستید
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس