Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۶۳ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه هستند و از مزایای مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره مندند که زنان سهم ۱۲ و نیم درصدی از این میزان را دارند و در این راستا باید تلاش بیشتر شود که سهم آنان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سازمانی دولتی است که جزء زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می کند.  

جبار احمدپور افزود: در طول این سال ها برای ۲ هزار و ۵۹ نفر از افراد تحت‌ پوشش در استان، به تفکیک یک هزار و ۱۱۵ حکم فوت، ۲۱۶ حکم از کارافتادگی و ۷۲۸ حکم بازنشستگی صادر شده است.

وی اضافه کرد: جامعه هدف در اصل روستاییان و عشایر هستند که از چند سال پیش کشاورزان غیر ساکن که ارتباط سکونتی و کشاورزی با روستا دارند، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با هر نوع شغل، اعضای سازمان نظام کشاورزی، دامپزشکی و قالیبافان نیز می توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: این صندوق یک نهاد دولتی است که از سال ۱۳۸۴ در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بیمه فراگیر مردم کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.

احمدپور یادآور شد: افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله فاقد پوشش بیمه ای می‌توانند با عضویت اختیاری در این صندوق و پرداخت حداقل دو میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و حداکثر شش میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در سال از خدمات حمایتی بیمه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشداران و دهیاران می توانند به بهترین صورت ممکن به ترویج این بیمه در روستاها کمک کنند، تاکید کرد: فراگیر شدن این بیمه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی‌های دوران پیری بسیار موثر است.

احمدپور افزود: امیدواریم با اطلاع‌رسانی بیشتر و ثبت‌ نام افراد جدید، مردم را نسبت به این خدمات ارزان دولت برای بیمه روستاییان و عشایر آگاه کنیم.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آسیب های اجتماعی استان کردستان جامعه فوت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صابری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

کد خبر 6097828

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !