Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:10:03 GMT

روغن سرخ کردنی التهاب روده را تشدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۷۹۱۳۶

روغن سرخ کردنی التهاب روده را تشدید می‌کند

برای نخستین بار در طول تاریخ علم، دانشمندان علوم تغذیه دانشگاه ماساچوست امهرست تصمیم گرفتند با انجام مطالعاتی بر روی حیوانات آزمایشگاهی، اثر مصرف روغن سرخ کردنی را بر بیماری التهابی روده (IBD) و سرطان روده بزرگ بررسی کنند.

نتایج این مطالعات از نقش این نوع روغن در تشدید سرطان روده بزرگ و نشت روده، تا افزایش رشد تومورهای سرطانی و وارد شدن باکتری‌ها به جریان خون پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جیانان ژانگ مولف ارشد این پژوهش، «افرادی که به التهاب یا سرطان روده بزرگ دچارند باید نسبت به یافته‌های این مطالعه آگاه شوند.»

پیام این مطالعه آن نیست که روغن سرخ کردنی باعث بروز سرطان روده بزرگ می‌شود، پژوهش مذکور در واقع نشانگر آن است که مصرف غذاهای سرخ کردنی می‌تواند مشکلات مربوط به روده را تشدید کرده یا موجب پیشرفت آن‌ها شود.

گوادونگ ژانگ از دیگر مولفان این پژوهش که محور فعالیت آزمایشگاه علوم تغذیه وی بر شناسایی و کشف اهداف سلولی جدید در درمان سرطان روده بزرگ و راه کاهش خطر بروز بیماری‌های التهابی روده استوار است، می‌گوید: «تعداد زیادی از مردم آمریکا به این بیماری‌ها دچارند اما بسیاری از آن‌ها هنوز غذاهای حاضری و سرخ کردنی مصرف می‌کنند. اگر کسی به بیماری التهابی روده یا سرطان روده بزرگ مبتلا باشد و از این نوع غذاها بخورد، احتمال تشدید بیماری وی وجود دارد.»

با وجود آن که هنوز به انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است، پژوهشگران امید دارند که درک بهتر از تاثیرات روغن‌های سرخ کردنی بر روی سلامتی، به دستیابی به دستورالعمل و سیاست‌های تغذیه‌ای مناسب برای عموم افراد جامعه بیانجامد.

این پژوهش در مجله Cancer Prevention Research منتشر شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روغن سرخ کردنی التهاب روده بزرگ سرطان روده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصرف سیگار باعث بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلاء به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را ازدست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

کد خبر 6096974 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!